הביקור המרגש: אביגיל העניקה לנשיא ביידן ציורים

דודיה של אביגיל עידן שאימצו אותה לאחר ששוחררה מהשבי והוריה נרצחו, סיפרו על המפגש עם נשיא ארה"ב בבית הלבן. "ביידן היה קשוב ואמר שהוא עושה מאמצים גדולים להשבת החטופים, הוא נתן לנו תקווה"

ישראל לפקוביץ | מדיני 26.4.2024 | 07:43

הנשיא ביידן | צילום: הבית הלבן

זולי ולירון מור, דודיה של אביגיל עידן בת ה-4 שנחטפה לעזה ב-7 באוקטובר לאחר שהוריה נרצחו ושבה בעסקת החטופים בנובמבר האחרון, סיפרו ל-Ynet על הביקור המשפחתי שלשום בבית הלבן במהלכו נפגשו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

"הסברנו לנשיא ביידן על המשמעות מבחינתנו לכך שאנחנו רוצים לראות את כל החברים שלנו, את כל החטופים, בבית", הם סיפרו. "הוא היה קשוב מאוד, הוא לא פוליטיקאי רגיל. הוא אמר שהוא עושה מאמצים גדולים. זו הייתה חוויה מדהימה ומרגשת. כל זה התאפשר בזכות הדודה שלנו ליז, שיש לה אזרחות אמריקנית. אביגיל הייתה מקסימה כמו שהיא יודעת להיות. לא כל יום מקבלים את הזכות להיות בבית הלבן".

הם סיפרו כי "ביידן הוא איש מקסים, מרגש ומיוחד. הוא התייחס לכולנו בשוויון, ולא רק לאביגיל. עשינו סיור בכל הבית הלבן, בכל החדרים. הוא סיפר לנו הרבה על המשפחה שלו. הילדים ציירו לו ציורים והוא הבטיח למסגר אותם בחדר שלו. זו חוויה עצומה, מעמד מדהים. בסוף הביקור קיבלנו מתנות לילדים, כמו כובעים וסוכריות ומזכרות עם חתימה שלו".

עוד אמרו: "המפגש איתו נתן לנו תקווה, הרבה תקווה. גם הילדים הרגישו ככה. לפני המפגש הכנו אותם, הסברנו להם עליו ועל חשיבות המעמד. הוא באמת אדם מיוחד, זכינו להכיר אותו מקרוב".

הנשיא ביידן עצמו התייחס למפגש עם אביגיל, וכתב בחשבון ה-X שלו לצד תמונה שלו מחזיק את אביגיל: "בשנה שעברה השגנו את שחרורה של אביגיל, בת 4 שהוחזקה בידי חמאס. היא ילדה יוצאת דופן ומתאוששת מטראומה שלא ניתן לתאר. הזמן שלנו יחד אתמול היה תזכורת לעבודה שעומדת לפנינו כדי להבטיח את שחרורם של כל החטופים שנותרו".

הוריה של אביגיל, צלם Ynet רועי עידן ואשתו סמדר, נרצחו על ידי מחבלי חמאס בכפר עזה ב-7 באוקטובר. שני אחיה הגדולים של אביגיל, מיכאל (9) ועמליה (6), התחבאו בארון בביתם וניצלו. לוחמי יחידת הקומנדו יהל"ם חילצו אותם מהמקום, אביגיל נחטפה לרצועת עזה יחד עם השכנים, משפחת ברודץ' ובהמשך כאמור שוחררו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום