השר: "עצמאות בייצור הנשק והתחמושת היא קריטית לביטחון"

שר החוץ לשעבר הוא חבר הקבינט הראשון שמגיב להחלטה האמריקנית להשהות את אספקת הנשק והתחמושת לישראל בעקבות הכניסה רפיח. כהן: "לא צריך לחכות לתום המלחמה, חייבים לפעול מיידית להקמת מערכי ייצור בחברות הקיימות, ולהקים חברות ביטחוניות חדשות"

אביחי חבר | מדיני 8.5.2024 | 20:32

שר האנרגיה אלי כהן במסיבת עיתונאים | צילום: סיון שחור, לע"מ

בעקבות מימוש האיום האמריקני על הקפאת העברת תחמושת לישראל בגלל הכניסה לרפיח. אומר הערב (רביעי) שר האנרגיה אלי כהן ל"ישראל היום": "עצמאות בייצור הנשק והתחמושת היא קריטית לביטחון ישראל".

שר החוץ לשעבר הוא חבר הקבינט הראשון שמגיב: "לא צריך לחכות לתום המלחמה, חייבים לפעול מיידית להקמת מערכי ייצור בחברות הקיימות, ולהקים חברות ביטחוניות חדשות", אמר.

לדבריו, "אני בטוח שמעז ייצא מתוק, וכמו בעבר, התעשיות הביטחוניות הישראליות ייצאו מחוזקות". 

גם השגריר הישראלי באו"ם, גלעד ארדן, התייחס להחלטה האמריקנית ואמר כי ההחלטה להשהות את העברת הסיוע הצבאי לישראל "מאכזבת מאד".

כזכור, שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין אישר היום בשימוע בקונגרס כי ארה"ב בוחנת מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה וזאת בהקשר של האירועים ברפיח.

"לא קיבלנו החלטות סופיות. השהנו את המשלוחים. הבהרנו שאנחנו מתנגדים לפעולה ישראלית ברפיח שלא תיקח בחשבון את שלומם של האזרחים הפלסטינים בעיר", אמר אוסטין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום