פרקליט המדינה יגיש כתב אישום נגד יועצי נתניהו

פרקליט המדינה החליט להגיש כתב אישום נגד יועצי נתניהו בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. גם המשנה לפרקליט, ליאת בן ארי, תומכת בהגשת כתב האישום

אביחי חבר | חדשות בארץ 8.5.2024 | 21:40

יונתן אוריך/עופר גולן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/באדיבות המצלם

פרקליט המדינה עמית איסמן צפוי להגיש כתב אישום נגד יועציו הקרובים של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך ועפר גולן בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, חמש שנים לאחר שנפתח התיק.

על פי דיווח בכאן חדשות, המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי תומכת בהגשה, בעוד הפרקליט המלווה חיים ויסמונסקי סבר שיש לסגור את התיק. איסמן העביר את התיק לחוות דעת נוספות של ניסים מירום פרקליט בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב.

על פי החשד, באוגוסט 2019, במסגרת תפקידיהם במטה הבחירות של מפלגת הליכוד, יועצי ראש הממשלה תכננו להטריד לכאורה את פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, ופעלו לשלוח ניידת עם רמקול מול ביתו, שבו הושמעה ההקלטה הבאה: "מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך".

סרטון של האירוע אף הופץ ברשתות החברתיות.

ההליכים בחקירת האירוע התמקדו בטענות לאי חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים של היועצים שנחקרו וכן בשאלת השלכותיה של אי החוקיות הזו בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים הניידים של החשודים. לבסוף, בית המשפט העליון התיר את בטלפונים הניידים שלהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום