בביה"ח מתרגלים מצבים שהחטופים יחזרו

בביה"ח שיבא מתרגלים מצבים שהחטופים יחזרו/ בסימולציות מדמים את החטופים שחקנים, ומשתתפים בהם רופאים מתחומים רבים, בהם פסיכיאטרים

ישראל לפקוביץ | בריאות 8.5.2024 | 22:02

הדמייה מנהרה בכיכר החטופים בתל אביב | צילום: Miriam Alster/Flash90

בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, תרגלו במהלך הימים האחרונים סימולציות המדמות תרחישים שונים לטיפול בחטופים המשוחררים, כך דווח בכאן 11. התרחישים הם תרחישי קיצון, ובסימולציות מדמים את החטופים שחקנים, ומשתתפים בהם רופאים מתחומים רבים, בהם פסיכיאטרים.

מערך הרפואה של מטה החטופים הוציא דוח על הסכנות הבריאותיות הנשקפות להם. לדבריהם, כל החטופים בסכנת מוות, וכל מי שישרוד - צפוי לסבול מפגיעות בריאותיות לשארית חייו.

מבין הסכנות המפורטות: סכנות ייחודיות לאדם שכלוא זמן רב בחלל קטן כמו מנהרה: חרדה, בדידות, דיכאון, פגיעה בכלי דם, במערכת נשימה ובמערכת החיסון. וכן ירידה ביכולת הקוגניטיבית כתוצאה מירידה בחושים כמו - פגיעה בזיכרון, בלבול, וירידה בהתמצאות עד כדי כך שמעלים חשש לפגיעה בשפיותם ואפשרות של פגיעה עצמית.

ראש  מערך הרפואה במטה החטופים, פרופסור חגי לוין, אמר לכאן חדשות: "גם חטופים שלא היו עם בעיות רפואיות, או שנחטפו ללא פגיעות - ישובו עם פגיעות שידרשו היערכות רב תחומית לצורך החלמתם. לכן יש צורך בהקמה של גוף מקצועי אשר יעסוק במעקב ובמתן כל המענים הנדרשים לחטופים המשוחררים ולבני משפחותיהם, לאורך שנים ארוכות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום