שעות לפני הפיגוע בבני ברק: כותרת ארסית והזויה ב'הארץ'

"מעניין מה היה קורה, אם במקום המסתערבים במסעדה בחדרה, היו יושבים שם כמה בחורי ישיבה שמתמחים בלימודי תורה. האם גם אז האירוע היה מסתיים עם שני הרוגים בלבד?", את השאלה ההזויה ונטפת אנטישמיות של ממש הפנה אתמול הפרשן של עיתון 'הארץ' לקוראיו, חלקם אולי אף מחבלים פוטנציאליים מאחר ומספר שעות לאחר מכן, שניים מבניה של העיר בני ברק נרצחו בפיגוע אכזרי 

חזקי ניימן | תקשורת 30.3.2022 | 08:09

הארץ | צילום: wikipedia

בבוקר שלפני הפיגוע (שלישי), פרסם העיתונאי נחמיה שטרסלר בעיתון 'הארץ' 'טור דעה תחת הכותרת 'אם במסעדה היו בחורי ישיבה ולא מסתערבים', זאת בתגובה לפיגוע שהתרחש בערבו של יום ראשון ברח' הרברט סמואל בעיר חדרה. אפילו הוא (ניתן לקוות) לא מילל ולא פילל ששעות לאחר מכן יבצע מחבל מתועב פיגוע בבירת היהדות החרדית - בני ברק ויהרוג שניים מיקירה.

מבחינת החרדים, כותב שטרסלר ב'הארץ', המדינה קיימת בזכות החיידרים והאברכים, אף שקל להוכיח שהיא קיימת בזכות החילונים שעובדים קשה, שמשלמים מסים ושמשרתים בצבא, מה שהחרדים משתמטים ממנו. מבחינת החרדים, החילונים אינם אלא שלטון זר, כמו בגולה, שמצווה לסחוט אותו כמה שיותר.

שטרסלר ממשיך לפעור את פיו נגד הציבור החרדי כשהוא נוטף אנטישמיות בציטוטים דוגמת "הפרוטוקולים של זקני ציון", לפני כמה שנים, כותב שטרסלר, רצו אנשי ש"ס בבית שמש לחלק את העיר לשניים ולבנות לעצמם עיר חרדית. אלי ישי, מנהיג ש"ס דאז, התפלץ: "השתגעתם?" הוא שאג עליהם, "מי ישלם ארנונה ויממן את כל השירותים, אם לא יהיו בעיר חילונים?"

"מזל שבחדרה לא מאמינים בכל השטויות האלו", כותב ה'פרשן' של העיתון ל"אנשים חושבים" ומשתלח לאורך כל הטור בחברה החרדית וברבניה "זאת בדיוק הטענה שלי כלפי הרב קנייבסקי". כותב שטרסלר ומעיז "לחלק ציונים" למרן שר התורה זצ"ל, הוא הטיף ללמוד תורה, וזה בסדר, אבל הוא גם הטיף שלא לבזבז זמן על מתמטיקה, היסטוריה ואנגלית ואף דיבר נגד יציאה לעבודה ושירות בצבא, ואלה, אומר שטרסלר, אמירות אנטי יהודיות ממש. "לחרדים יש תשובה ברורה בעניין. אלוקים הוא זה שנלחם ולא המסתערבים. זאת גם הסיבה שהם הגיעו בהמוניהם להלוויה של "שר התורה" הרב חיים קנייבסקי. לא רק מפאת כבודו, אלא גם משום שזו הייתה הלוויה פוליטית". עפ"ל

היה מי שהאשים את שטרסלר לא פחות מאחריות בפיגוע בבני ברק והגיב ברשת: "מסתבר שהמחבל היום שביצע טרור רצחני בבני ברק, קורא את עיתון ואתר הארץ. אחרת אין שום הסבר לבחירה הגיאוגרפית שלו בביצוע המעשה הנתעב והנלוז. נחמיה שטרסלר, חמאס והג'יהד מודים לך."

גולש נוסף הגיב במרירות אחרי הזוועה שהתרחשה בבני ברק וכתב: "פרסום ראשון: גדודי שטרסלר לקחו אחריות על הפיגוע בבני ברק."

ח״כ משה אבוטבול הגיב אמש בטוויטר: "עם ישראל שרוי בכאב פיגוע מזעזע, ה׳ יקום דם עבדיו השפוך אמן. ‏לצערנו ולבושתנו בנט = 10 מעלות ימינה עדיין לא הגיב.. טרם התעורר משנ״צ עמוקה? או שזה סתם בגלל הפחד התמידי שלו מעבאס ושות' בקואליציה. ‏מקווה שכעת לאחר שנהרג חרדי, העיתונאי נחמיה שטרסלר מעיתון (עם) הארץ נרגע מהדם הניגר כמים".

עוד בטרם לבשורה הקשה מזירת הפיגוע הרצחני בבני ברק, הטור של שטרסלר עורר תגובות רבות ברשת. 

איש התקשורת ינון מגל הגיב אף הוא וכתב: "מפקד המסתערבים שחיסלו את המחבלים סיפר שהם אף פעם לא אוכלים בחדרה אלא עוצרים ברופין, אבל דווקא באותו ערב התעקש אחד מהם ללכת למסעדה מסויימת בחדרה", "מר שטרסלר היקר, בחורי ישיבה לפחות מתפללים יום יום להצלת עם ישראל. זה בטוח יותר ממה שאתה עשית לטובת האירוע".

איש הימין מני אסייג כתב: "אם אנטישמיות הייתה קוץ, אז נחמיה שטרסלר היה קקטוס". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום