נייקי עוזבת את השוק הרוסי לצמיתות בגלל מלחמת אוקראינה

ענקית בגדי הספורט האמריקאית תסגור את החנויות ואתרי האינטרנט שלה ברוסיה. הקמעונאית מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של חברות שפרשו מרוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.6.2022 | 10:57

נעלי נייקי | צילום: pixabay

חברת נייקי הודיעה ביום חמישי האחרון כי תצא מהשוק הרוסי סופית ולא תיפתח מחדש. החברה כבר סגרה זמנית חנויות בימים שלאחר הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר. המהלך מגיע כאשר עוד ועוד חברות מערביות עוזבות את רוסיה בגלל המלחמה המתמשכת באוקראינה.

בהצהרה שנשלחה לתקשורת מטעם נייקי נאמר, "נייקי קיבלה את ההחלטה לעזוב את השוק הרוסי. העדיפות שלנו היא לוודא שאנו תומכים באופן מלא בעובדים שלנו תוך כדי עזיבה אחראית בפעילות שלנו במהלך החודשים הקרובים", אמרה החברה והוסיפה כי היא גם תסגור את הגישה לאתרים שלה ואפליקציות ברוסיה.

הרשת כבר סגרה זמנית חנויות ולא חידשה הסכמי זכיינות עם הקמעונאים הרוסיים שלה, אבל זה מסמן את הנסיגה הרשמית הראשונה שלו מהכלכלה הרוסית. נייקי מכניסה פחות מ-1% מהכנסותיה מרוסיה, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. למהלך הזה יהיו השפעות מהותיות מעטות על עסקיה, אך הוא עדיין נתפס במידה רבה ככזה שתומך בעמדת החברה בנושאים חברתיים.

יצרנית ציוד תקשורת 'סיסקו' הצטרפה לנייקי ביום חמישי, וסגרה את עסקיה ברוסיה ובבלארוס הסמוכה שמסייעת לרוסיה. מקדונלד'ס וסטארבקס הפסיקו את הפעילות ברוסיה כבר במרץ. אמזון סגרה את הפעילות עם רוסיה ובלארוס באותו חודש.

לחברות זרות יש מוטיבציה להאיץ את יציאתן מרוסיה בגלל איום של חוקים חדשים שעשויים לאפשר למוסקבה לקחת נכסי חברה ולהטיל עונשים פליליים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום