ספינה רוסית עם תבואה גנובה מאוקראינה עגנה בסוריה

ספינת משא רוסית שלטענת אוקראינה מחזיקה חיטה גנובה משטח שנתפס על ידי מוסקבה הגיעה לנמל טרטוס בסוריה. אסד מסייע לפוטין במיוחד בים התיכון המארח ספינות מלחמה רוסיות וממגורות תבואה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.8.2022 | 10:54

ספינת תבואה אוקראינית | צילום: צילום מסך

הגעת הספינה 'קונסטנטין' (SV Konstantin) הרוסית לסוריה, מסמנת את המשלוח האחרון של תבואה אוקראינית - בין אם נרכשה באופן חוקי ובין אם נבזזה לכאורה והגיע לסוריה. כלי שיט נוסף, עגן לאחרונה מלא בתירס אוקראיני שנרכש באופן חוקי כחלק ממאמץ בראשות האו"ם להוציא את האוכל של המדינה מאזור המלחמה לעולם הרעב.

הגעתה של הקונסטנטין לסוריה מראה עד כמה רוסיה סומכת על אסד, אסד חייב הרבה לפוטין ששמר עליו וסייע לו לנצח במלחמת האזרחים בסוריה. אסד מסייע לפוטין במיוחד בים התיכון המארח ספינות מלחמה רוסיות וממגורות תבואה.

הספינה קונסטנטין נסעה מחצי האי קרים שנמצא תחת כיבוש רוסי בים השחור בסביבות ה-6 ביולי. הספינה העמיסה חיטה אוקראינית בסבסטופול, כך מסרה שגרירות אוקראינה בלבנון בהצהרה לסוכנות הידיעות AP ביום חמישי. שגרירות אוקראינה בלבנון אמרה באופן דומה ביום חמישי כי היא מאמינה שהקונסטנטין תגיע לסוריה לאחר שטענה מוקדם יותר כי הספינה בדרכה לטריפולי לבנון.

"על סיפונה של הספינה הזו יש תבואה שנשדדה והועברה באופן לא חוקי על ידי רשויות הכיבוש הרוסי ממתקני האחסון הממוקמים בשטחים שנכבשו זמנית בזפוריז'יה, חרסון ומיקולייב", נמסר מהשגרירות. לא ניתן היה להשיג את תגובתם של גורמים בנמל טרטוס. משלחת סוריה באו"ם לא הגיבה לבקשת תגובה מטעם ה'ניו יורק פוסט'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום