הפרופסור ששיכל את בנו: זו הסיבה שמצבנו העולם איננו טוב

בין מאות האנשים שפקדו היום את מאהל הגבורה בירושלים היה גם פרופסור אומן שחיזק את המשפחות השכולות. "חיילים שנהרגים הם לא נפלו - אין כאן חוסר הצלחה או שלומיאליות"

אביחי חבר | חדשות בארץ 8.5.2024 | 21:30

פרופסור ישראל אומן במאהל הגבורה | צילום: צילום: פורום הגבורה

מאות רבות של אנשים הגיעו היום (רביעי) לחזק את המשפחות השכולות שיושבות במאהל הגבורה שהוקם בשבוע שעבר. בין המבקרים הרבים שהגיעו היה גם חתן פרס ישראל, הפרופסור ישראל אומן, שחיזק את המשפחות במאבק שלהן להכרעת המלחמה.

במהלך דבריו שיתף הפרופסור אומן על הדברים שחיזקו אותו בתור אב שכול, וכן דיבר על מצב המלחמה ועל מה שקורה בימים אלו באקדמיה. 

בדבריו סיפר פרופסור אומן, אב שכול בעצמו, על מה שניחם אותו לאחר נפילת בנו. "כשישבתי שבעה על בני שנפל בשלום הגליל, סיפר לי הרב גוסטמן שבנו נלקח לאושוויץ. אמר לי הרב גוסטמן 'מאיר שלי מקנא בשלמה שלך שזכה להילחם ולהתנגד'. אנחנו לא עוד קרבנות שהולכים לטבח. לכן איני אוהב את המילה נפל בקרב. חיילים שנהרגים הם לא נפלו. אין כאן חוסר הצלחה או שלומיאליות", אמר פרופסור אומן.

"מצבנו בעולם אינו טוב, מפני שלמעשה איננו שולטים אפילו בשטחים שנכבשו בעזה" הוסיף פרופסור אומן בנוגע למצב המלחמה מול החמאס. לדבריו, "עדיין החמאס מחלק את האוכל וההומניטרי כביכול, ויותר מזה מדוע אין כניסה לרפיח. למעשה יש הפסקת אש במשך חודשים רבים ואין מעש".

בנוגע למצב האקדמיה בחו"ל, מסביר פרופסור אומן כי לא רואה הבדל בין אקדמיה לשאר התחומים. "בעניין רגשות אין ייתרון לאקדמיה. זה שאתה פרופסור לא עושה אותך אדם טוב ואני יכול להעיד שגם פרופסורים הם בני אדם", אמר הפרופסור אומן.

כאמור, המאהל הגבורה הוקם בשבוע שעבר על ידי משפחות שכולות מפורום הגבורה, ועד כה הגיעו אלפים רבים להיפגש עם משפחות הנופלים, לחזק אותם ולתמוך בהם. בהמשך הערב, החל מהשעה 20:30 תתקיים במאהל הופעה של הזמר מתי שרקי. בין האירועים ישולבו שיחות של משפחות הנופלים שיספרו על יקיריהם ועל קרבות הגבורה בהם הם נפלו. נזכיר כי המאהל הוקם בכיכר אגרנט, סמוך למשרד ראש הממשלה בירושלים, והוא פועל כל יום מימי השבוע מהשעה 11:00 ועד 23:00.

נזכיר, כי מקודם יותר היום, הוציאו המשפחות קריאה לציבור לבוא ולהיות שותפים לקריאה שאותה מוביל הפורום להמשך הלחימה. פרדיה מרציאנו, אימו של איתי הי"ד: "לא נזוז מכאן עד שלא יושלמו כל המטרות המלחמה". יהושע שני, אביו של אורי הי"ד: "לא נקבל שום דבר פחות ממיטוט החמאס".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום