ארה"ב לוחצת על ישראל להתגמש בעסקת החטופים

המשלחת הישראלית בקהיר צפוייה לשוב לישראל בלי התקדמות ממשית בשיחות לעסקת חטופים. במקביל, ארה"ב לוחצת על ישראל להתגמש במגעים

שלו שינברג | מדיני 8.5.2024 | 21:57

נתניהו וגלנט במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלחת המשא ומתן הישראלית שנמצאת בקהיר העבירה איתותים שליליים לגבי השיחות - וצפוייה לחזור לישראל ללא תוצאות או התקדמות ממשית בשיחות - כך דווח הערב (רביעי) ב'כאן 11'. 

בקבינט המלחמה ידונו הערב ככל הנראה האם להשאיר את המשלחת במצרים או להחזירה ארצה. עיקר המחלוקת במשא ומתן נסובה סביב דרישת חמאס לסיים את המלחמה, מנגנון שחרור החטופים בשלב הראשון ועוד. 

ראש ה-CIA נפגש היום עם כל הצמרת הישראלית, ולחץ על הגורמים איתם נפגש להתגמש במגעים לעסקה. בישראל מתייחסים להצעת חמאס וטוענים כי "הפערים בינה לבין הקו האדום של ישראל משמעותיים". 

נזכיר כי מטרת ההסכם הינה שחרור של כלל החטופים הישראלים שנמצאים ברצועת עזה, בהם אזרחים, חיילים וחיילות - הן חיים והן מתים. כמו כן, מדובר על גל חטופים שנמצאים בעזה מלפני 7 באוקטובר - הדר גולדין, אורון שאול, אישאם אסייד ואברה מנגיסטו. 

בתמורה, ישוחררו מחבלים פלסטינים מבתי הכלא בישראל, כוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה ותיכנס לתוקפה הפסקת אש מתמשכת שתכלול את שיקום עזה - כלומר סיום המלחמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום