אלעד: הוצאת הספר 'גאון יעקב' על העיר טבריה

"חובת השעה להתחזק" – זו הקריאה שנשמעה בכנס מרגש שנערך בעיר אלעד לרגל הוצאת הספר "גאון יעקב" ח"א, שיוצא לאור ע"י מכון "יד הרב זריהן" באלעד בראשות הגר"ש מיארה. במעמד השתתפו הגר"א דויטש והגר"מ אויערבך

משה ויסברג | גלריות 10.5.2022 | 15:07

הוצאת הספר גאון יעקב באלעד | צילום: באדיבות המצלם

במעמד גדולי תורה נכבדים, הושק השבוע הספר "גאון יעקב" ח"א, שיוצא לאור ע"י מכון "יד הרב זריהן" באלעד. בכרך הראשון, תיעוד היסטורי נדיר מקורות העיר טבריה, מייסדיה ורבניה עד לאחרוני הרבנים ששירתו את בני העיר, כאשר לצד הכתיבה הרהוטה של המחבר והתיעוד ההיסטורי שבין פרקי הספר, ניתן לראות מאות תמונות ומסמכים נדירים שלא שזפתן עין.

את המעמד כיבדו רבנים ואישי ציבור נכבדים ובראשם נשיאי מכון "יד הרב זריהן", וראש הישיבה הגאון רבי אשר הכהן דויטש. בדבריו הדגיש, את התפעלותו מהמפעל הגדול, של הגר"ש מיארה, והמסירות שלו לעמלה של תורה, ולזכרם של גדולי עולם, כשבהמשך דבריו הוא מסר דברי חיזוק לתושבי העיר, שעברו ימים קשים של עלה המוות בחלונינו וימי חרדה ופחד, שיש בהם לעורר את הלבבות.

בדבריו הזכיר הגאון רבי אשר הכהן דויטש, את דברי מרן המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זיע"א, בשעה שאירע אסון בגבעת הישיבה בשעת החפירות לבנין "אוהל קדושים", כשהמשגיח הזכיר את העובדה שמאורע שכזה מהווה תביעה מיוחדת לכלל אך בעיקר למקום בו הדבר קרה.

"מבחינה מסוימת, כולנו משתייכים להגדרה של "אחד מבני החבורה", אחרי האסון הנורא שאירע באלעד, ושלושה ימי החרדה שאחריו, והאסון שאירע לא מכבר בבני ברק, וחובה עלינו לשים אל לב ולהתעורר" אמר הגר"א דויטש, "חז"ל אמרו שלא נבראו רעמים וברקים אלא כדי לפשט עקמומיות שבלב, ובודאי ימים כאלה של חרדה, נועדו לעורר את כולנו לפשט עקמומיות שבלב, וכל לב יודע מרת נפשו במה להתחזק, ובודאי ביותר בת"ת כנגד כולם, אך כמדומני שראוי במיוחד להתחזק בתפילה, בהרגשה של "על חיינו המסורים בידך", להרגיש שכל חיינו תלויים בו יתברך, וכפי שראו בפועל בהשגחה פרטית, איך מי שנגזר עליו נהרג רח"ל, ואחרים שהיו במקום, נצלו, והרי יש בזה חובה להתעורר ולהשיב אל הלב".

במהלך הערב נשאו דברים נשיאי המכון הגאון רבי יוסף יחיאל פרץ, ראש ישיבת "פני יהושע" ו"תורת מאיר", ורב קהילת בני התורה הספרדים בטבריה. ולאחריו הגאון רבי מרדכי אויערבך שהרחיב בדברי שבח על החיבור והדמויות שלשמם ולזכרם מתייסדים הדברים הגה"ק רבי יעקב חי זריהן זלה"ה, הגה"ק רבי יוסף זוסמנוביץ' זלה"ה והבחור העילוי ר' אריה ליפשיץ ז"ל שהכירו באופן אישי. עם סיום דבריהם, נשאו דברי ברכה ע"י רבה של חדרה, הגאון רבי ישראל מאיר ביטון.

בנוסף נשמעו דברים על ידי ע"י הרה"צ בנש"ק, רבי יצחק אבוחצירא מב"ב, שעמד בדבריו על העמל הרב וההשקעה המרובה שבספר. לאחריו נשא דברים יגאל ביבי, ראש העיר טבריה בדימוס, שטרח להגיע למעמד עם אחיו הגדול הרה"ג רבי שלום ביבי, לשעבר חבר ביה"ד הרבני בטבריה ובת"א, שזכו להכיר את הגה"ק הרב יעקב חי זריהן זלה"ה ועמד בדבריו על כמה מעשים אישיים שאירעו בין הרב ומשפחתו.

דברי החיזוק, במעמד הנרגש, הותירו את חותמם על המשתתפים בפרט ועל תושבי העיר בכלל. גדולי תורה רבים כיבדו את המעמד, נוסף על הנזכרים לעיל עוד נכחו במעמד: הגאון רבי יעקב אויערבאך. הגאון רבי שמואל חזן, אב"ד ת"א. הגאון רבי רפאל בן שמעון, אב"ד נתניה. הגאון רבי דוד חי אבוחצירא, רבה של יבנה. בסיום האירוע חתמו גדולי ישראל על מגילת היסוד.

הוצאת הספר גאון יעקב באלעד | צילום: באדיבות המצלם
 
הוצאת הספר גאון יעקב באלעד | צילום: באדיבות המצלם
 
הוצאת הספר גאון יעקב באלעד | צילום: באדיבות המצלם
 
הוצאת הספר גאון יעקב באלעד | צילום: באדיבות המצלם
 
הוצאת הספר גאון יעקב באלעד | צילום: באדיבות המצלם

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום