חוליית מחבלים תכננה לרצוח את ח"כ בן גביר: "לפיד ובנט מסיתים נגדי"

נחשפה חוליה שתכננה פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר לצד חטיפת חיילים וייצור מטעני חבלה | הח"כ הימני מאשים בהסתה את ראשי הממשלה: "מילים יכולות להרוג, קורא ללפיד, בנט ואנשי השמאל להפסיק את ההסתה נגדי"

ארי קלמן | חרבות ברזל 24.5.2022 | 09:57

בן גביר | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השב"כ עצר חוליית טרור שבין יתר הדברים תכננה לרצוח את יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר.

הבוקר יוגש כתב אישום, לאחר מעצרם וחקירתם של המחבלים שהתארגנו ותכננו בין היתר לבצע את ההתנקשות בחיי ח"כ בן גביר.

הבוקר (שלישי) הוא מאשים את ראשי הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט שלטענתו מסיתים נגדו.

בתחילת חודש אפריל 22', נחשפה התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים.

בין השאר תכננו החשודים פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כאמור, כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה לממש פיגוע חטיפת חיילים ועוד.

הפעילים אף רכשו רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

הרחפן שנתפס\\דוברות המשטרה

על פי העולה בחקירה בשב"כ, חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמא"ס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

בנוסף, התברר בחקירה בשב״כ כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו- ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

כאמור, השב"כ ומשטרת ישראל עצרו מספר חשודים, פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים ובמהלך החקירה אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע המטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס.

נגד המעורבים הוגשו כעת כתבי אישום חמורים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר עודכן אתמול על ידי הגורמים הרלוונטיים על חולית החמאס שתכננה לפגוע בו, בעקבותיו תוגברה האבטחה סביב בן גביר לרמה גבוהה ביותר והוא מאובטח על ידי יחידת עוז של משמר הכנסת מאבטחת את בן גביר 24/7.

יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר האשים את בנט ולפיד בהסתה, "מילים יכולות להרוג", מסר הבוקר, "זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי - על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג!!".

בן גביר הוסיף: "מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את ניסיון הפגיעה בי, ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא ארתע מאיומים וכוונות חיסול ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל".

יצוין כי לאחר התגברות האיומים נגד בן גביר יחידת עוז של משמר הכנסת מאבטחת את בן גביר 24/7.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום