מנדבליט על משפט נתניהו: "לתת גיבוי לצוות התביעה"

מנדלבליט התייחס לחקירת מות העיתונאית שירין אבו עאקלה ואמר: "הקהילה הבינלאומית מכירה בחוזקה של המערכת המשפטית הישראלית. הדין הבינלאומי נוהג להעניק את התחקור המשפטי למדינה שבה קרה אירוע כאשר המערכת המשפטית חזקה, וכזו היא המערכת הישראלית" | על משפט נתניהו: "חשוב לתת גיבוי לצוות התביעה, הם עושים את עבודתם בצורה המיטבית"

מאיר גלבוע | חדשות בארץ 25.5.2022 | 12:55

מנדלבליט בכנס לשכת עורכי הדין | צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (רביעי) נפתח יומו הרביעי של הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין שנערך באילת. בפתח היום, ראיינה העיתונאית טובה צימוקי את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, הפרופ' אביחי מנדלבליט בריאיון "אחד על אחד".

הפרופ' מנדלבליט התייחס לחקירת מות העיתונאית שירין אבו עאקלה ואמר: "אני לא חושב שהקמת בית הדין הפלילי הבינלאומי הוא האיום הגדול. כמובן שהתחקיר שהתפרסם ב-CNN אינו דבר מקודש והדברים צריכים להיבדל על ידי הדרג המשפטי. הקהילה הבינלאומית מכירה בחוזקה של המערכת המשפטית הישראלית. הדין הבינלאומי נוהג להעניק את התחקור המשפטי למדינה שבה קרה אירוע כאשר המערכת המשפטית חזקה, וכזו היא המערכת הישראלית".

מנדלבליט המשיך ואמר: "אני לא חושב שעצם ההקמה של בית הדין הפלילי הבינלאומי הוא איום הגדול, למרות שיש בעייתיות בדרך שבה הוא פועל וחשוב מאוד שהוא לא יהיה מוטה פוליטית. כמובן שהתחקיר שהתפרסם ב-CNN אינו דבר מקודש, אני לא חושב שזה הדבר. הגישה במשפט הנ"ל היא לתת את העדיפות למדינה המקומית אבל ביהמ"ש העליון שלנו יבחן את הדברים וברגע שיש מנגנון משפטי חזק במיוחד בתחום הזה ניתן להתמודד עם זה במשפט הבינ"ל שתמיד ייתן העדפה למדינה המקומית.

מבחינתנו כל עוד אנחנו פועלים לפי הכללים של דיני הלחימה, ננצח את המלחמה. בתוך דיני המלחמה, אין חסינות לאף אחד. גם בלחימה מורכבת, אורבנית, כשמסתירים את הרקטות בתוך בתי מגורים, יש כללים לאיך מנהלים את זה, אבל זה לא אומר שלא נוכל להילחם. למרבה הצער זה גורם נזק רב, אבל מי שמחביא רקטות בתוך הבית שלא יתפלא שהבית שלו אח"כ נופל - לא יהיה חסינות לא לחמאס, לא חיזבאללה או לאף אחד."

בנושא משפט נתניהו אמר מנדלבליט: "אני חושב שחשוב לתת גיבוי לצוות התביעה, הם עושים את עבודתם בצורה המיטבית, כמובן גם הסנגורים. יש דה לגיטימציה אבל בסוף אלה אנשי מקצוע ואין הצדקה לרדת לפסים אישיים. צריך לתת להם גיבוי לעשות את עבודתם וכך זו מערכת דמוקרטית של שלטון חוק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום