משרד הבריאות קורא לפתוח מרפאות לטיפול בפוסט קורונה

סובלים מהשפעות ארוכות הטווח של נגיף הקורונה? מסתבר שאין מרפאה ייעודית לטיפול בתופעות הללו. בדיון שנערך אתמול בכנסת, הודה נציג משרד הבריאות כי כמעט כל מרפאות המחלימים כבר נסגרו וקרא לקופות החולים לפתוח אותן מחדש

קובי עוזיאלי | בריאות 16.6.2022 | 10:20

חולה קורונה | צילום: דוברות הדסה

משרד הבריאות קורא לקופות החולים לפתוח מרפאות לטיפול בפוסט קורונה. בדיון שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדת הבריאות של הכנסת על ההשפעות ארוכות הטווח של הנגיף, אמר הפרופסור בשארה בשאראת ממשרד הבריאות כי חולים רבים זקוקים לטיפול, אך כמעט כל מרפאות המחלימים נסגרו. כך דיווחה דיקלה אהרן-שפרן ב'כאן 11'.

עוד נאמר בדיון כי בשירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, אין בכלל מרפאת מחלימים. במהלך הישיבה סיפרו מטופלים שהם סובלים מתסמינים של פוסט קורונה חודשים רבים ואף שנה וחצי לאחר ההחלמה ואין להם מזור ומרפא לכך.

לפני כשבועיים דווח ב'כאן 11' כי רופאים המטפלים בחולים עם פוסט קורונה מאשימים כי למשרד הבריאות ולקופות החולים אין מדיניות מגובשת בנושא וכי כמעט כל המרפאות שנפתחו עבור אותם חולים – נסגרו עם הסרת ההגבלות אט אט.

כמה מהרופאים אמרו כי מרבית רשויות הבריאות בעולם ממליצות על הקמת מרפאות ייעודיות שיתמודדו עם התופעה המורכבת, אך הטיפול שניתן לחולים בארץ שונה בתכלית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום