בעקבות תלונה של תושבת בני ברק: ההחלטה החריגה של משרד החינוך

תושבת בני ברק שהגישה תלונה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, זכתה למענה חריג | בעקבות הפניה נקבע כי ניתן יהיה לשלוח מסמכים לוועדות בנושא קביעת זכאות לשירותי חינוך - גם ללא צורך באינטרנט 

צביקה סגל | חדשות בארץ 21.6.2022 | 17:10

משרד החינוך | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת דו"ח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן המתפרסם היום (שלישי), נחשפים גם מסמכים פנימיים המשקפים מספר תלונות חריגות שטופלו על ידי משרד המבקר. המסמכים מעלים מספר מקרים של תלונות אשר הגיעו מערים חרדיות, דברים אשר נבדקו ונמצאו נכונים ומיד במשרד המבקר פעלו לסדר את הנצרך.

באחד המקרים, הייתה זו תלונה שהגיעה מהעיר בני ברק. על פי הנכתב, בתקופת הסגר הראשון, בקשות לדיון בוועדות לקביעת זכאות לשירותי חינוך מיוחדים בנוגע לתלמידי בני ברק לא נקלטו במערכת הממוחשבת של משרד החינוך ולכן ההורים לא זומנו לוועדות בעניינם.

הבירור שערכו במשרד מבקר המדינה העלה כי לחלק מהגננות אין חיבור לאינטרנט בביתן, ובשל הסגר נבצר מהן להגיע למחשבים שבגני הילדים או במשרד העירייה ולכן לא היה אפשר לבצע את פתיחת הפניות לוודאות הזכאות.

בעקבות פנייתה הדחופה של הנציבות למנהלת האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, הודיעה מנהלת האגף כי הנחתה את כלל הרשויות המקומיות לקבל מהורים בקשות לדיון ומסמכים גם אם הבקשות לא הוגשו באופן מקוון. בעקבות הבירור התקיימו ועדות בבקשות הנוגעות לכ-100 תלמידים תושבי בני ברק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום