ר' חיים בער איש החסד הגדול נפטר מהמחלה

איש החסד הנודע בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין הרב חיים בער מייזלס ז"ל הלך לעולמו לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו והוא בן 45. חבריו ומכריו הרבים מבכים את לכתו של אחד מגדולי אנשי החסד שגייס כספים לצדקה לנזקקים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 6.8.2023 | 07:50

הרה"ח ר' חיים בער מייזלס ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה המרה והמעציבה על פטירתו בדמי ימיו של איש החסד הנודע הרה"ח ר' חיים דוב (בער) מייזלס ז"ל מחשובי חסידי סאטמר וגבאי צדקה מפורסם בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין שנפטר מהמחלה הקשה והוא בן 45 בפטירתו.

רבים התפללו לרפואתו של חיים דוב בן חוה רבקה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

ר' חיים בער, כך כונה בפי כל היה איש חסד במלוא מובן המילה, הוא גייס סכומים אדירים לצדקה, גם לעניי ארץ ישראל ובעיקר בארה"ב לנזקקים, יתומים ואלמנות. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' " הוא היה אדם מלא שמחת חיים, שכל כולו אהבת הבריות שלא משנה מאיזה חוג אתה או חצר ר' חיים בער תמיד עזר לכל אחד ואחד".

"כמה משפחות שמחו כשר' חיים בער הביא להם כסף כדי שיוכלו לקנות את צרכי השבת, והוא היה מביא את הכסף בסתר כדי שלא יתביישו". 

"הוא היה איש טוב, כל מי שהיה מקורב אליו יכול היה להבין איך הוא לא היסס לשנייה, הוא חשב כל הזמן על יהודים אחרים, והשמחה הגדולה שלו הייתה כאשר הוא הצליח לעזור ליהודי בצורה מכובדת מבלי שאף אחד ידע והנזקק שמקבל את זה לא ידע מאיפה מגיע הכסף".

"אני לא יודע אם מישהו בכלל יוכל לדמיין, כמה חתונות היהודי הזה מימין במו ידיו את כל הוצאות החתונה, זה לא עניין אותו בכלל אם הוא כבר שילם חתונה אחת אתמול, החתונה של היום הייתה לו בראש מעייניו והכל באותו לב רחב".

כל חתן שהיה מגיע מארץ ישראל לאסוף כסף עבור חתונתו, ר' חיים בער היה הולך עמו לבתי הכנסת בכדי לגייס צדקה בעבורו. גם ממיטת חוליו בבית החולים שהיה מלופף בייסורים קשים, הוא גייס כסף לצדקה והיה שולח דברי חיזוק ונחמה. 

מדובר בטרגדיה קשה לכל מכריו וחבריו הרבים שמבכים מאז צאת השבת את לכתו, בשנה האחרונה זכה לחתן את בנו ובשמחה קיבל את כולם בשמחה כמו שהיה בריא. 

הלוויתו תתקיים היום (ראשון) בשעה 11:30 מבית המדרש הגדול סאטמר בקרית יואל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום