"דמם מרוח על ידך"; בן כספית חויב לשלם לדרעי עשרות אלפי ש"ח

ביהמ"ש קיבל חלקית את תביעת לשון הרע של דרעי נגד העיתונאי בן כספית. השופט קבע כי "התביעה מתקבלת באופן חלקי ואך ורק ביחס לאמירה המייחסת לתובע ולפיה 'דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו'", אך "אין לראות את האמירה 'עבריין מורשע' כהוצאת לשון הרע"

מאיר גלבוע | תקשורת 28.8.2023 | 17:40

אריה דרעי//בן כספית | צילום: פלאש 90

בית המשפט השלום בתל אביב קיבל חלקית את תביעת לשון הרע של יו״ר ש״ס ח"כ אריה דרעי נגד העיתונאי בן כספית וחייב אותו לפצות את דרעי ב-40 אלף שקל ובתוספת 20 אלף שקל הוצאות משפט בתום תביעת דיבה שהגיש דרעי נגד כספית בעקבות הטור בו כינה אותו "עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו".

השופט אביים ברקאי קבע כי "התביעה מתקבלת באופן חלקי ואך ורק ביחס לאמירה המייחסת לתובע ולפיה 'דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו'".

את התביעה, על סך 400,000 ש"ח, הגיש דרעי באמצעות עורך הדין אילן בומבך, בדצמבר 2021. השופט אביים ברקאי קבע כי האמירה "עבריין מורשע" על השר דרעי הינה אמירה מוגנת לאור הרשעתו כבר בשנת 1999. התובע מצידו התייחס להרשעה משנת 1999 והדגיש שריצה את עונשו "כבר לפני כמעט 20 שנים ושב מאז לחיים הפוליטיים בישראל".

עוד טען התובע שאדם סביר הקורא את המילים עלול לחשוב שהתובע כבר הורשע בעניין אסון מירון. "בעניינינו, אין לראות את האמירה "עבריין מורשע" כהוצאת לשון הרע שכן עומדת לתובע לכל הפחות הגנת "אמת דיברתי". התובע אכן הורשע בעבר בעבירות שונות וזאת כבר בשנת 1999 העובדה שחלפו למעלה מעשרים שנה ממועד ההרשעה ו"כמעט עשרים שנה" מריצוי העונש בגינה אינה שוללת את חירותו של הנתבע להתייחס לאותה הרשעה", כתב השופט בפסק הדין.

יממה קודם הגשת התביעה כתב בן כספית כי "המשפט שכתבתי בא לו בטיימינג רע. פרקליטו התרעם גם על כי כיניתי את דרעי "עבריין מורשע". במקרה הזה, הוא צדק. הכינוי המדויק הזה הוא "עבריין סדרתי מורשע". אם אכן יחתום על עסקת הטיעון המדוברת, זו תהיה כבר הרשעתו השנייה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום