באורח נדיר: הגרב"ד השאיר הקלטה לבני הישיבה

בעקבות הוראתו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי להתחיל את זמן חורף מוקדם עקב המלחמה הנוראה, השאיר ראש הישיבה קריאה בקולו לבני הישיבה. האזינו להקלטה 

משה ויסברג | חרדים 9.10.2023 | 17:51

הגרב"ד פוברסקי | צילום: שוקי לרר

בהוראת ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי החלו אתמול (ראשון) בני ישיבת פוניבז' את זמן חורף כאשר ראש הישיבה ביקש באורח נדיר להשאיר בקולו קריאת קודש לבחורי הישיבה שתופץ בקווים היעודיים של בני הישיבה וכן במערכת 'דברי מלכים' המרכזת את הקלטת והפצת שיעורי ראשי ורבני הישיבה לדורותיהם.

 

כזכור, עם היוודע המצב במוצאי שמחת תורה שוחח ראש הישיבה עם ראשי הישיבות הגדולות והורה להם להיערך לפתיחת הזמן כבר ביום ראשון או שני לפי האפשרויות של כל ישיבה וישיבה, בתיאום עם 'ועד הישיבות' המרכז את הערכות לפתיחת הזמן מול גורמי הצבא ופיקוד העורף. היו מראשי הישיבות שטענו כי לפני חמישים שנה בדיוק במהלך מלחמת יום הכיפורים בה בוטל כליל בין הזמנים של חודש תשרי, אחר כך זמן החורף כולו התנהל בעצלתיים ומשכך אולי ראוי לתת לבחורים כמה ימי מנוחה אלא שמרן ראש הישיבה שלל זאת כליל ואמר כי אנחנו יודעים ומאמינים שתורה מגנא ומצלא ואסור לנו להסיר את כח התורה המגינה ומצילה מחמת חשבונות, פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה.

אתמול, הורה ראש הישיבה לראשי ומנהלי ישיבות קטנות כי גם עליהן חלה החובה לפתיחת הזמן במהירות האפשרית כל דקה של תורה מצילה חיים אסור לנו להתמהמה ולעבור על לא תעמוד על דם רעך נימק את הוראתו. בנוגע לישיבות עם קשיי מיגון ותחבורה הורה ראש הישיבה כי על ראשי ומנהלי המוסדות לפעול לסדר סדרי לימוד מיוחדים במקומות האפשריים

בהוראת נשיא הישיבה הגר''א כהנמן נערכו בהנהלת הישיבה עד השעות הקטנות של הלילה לסידור היכלי הענק של בניין 'אהל קדושים' הבנוי מבטון וממוגן היטב הן היכל הלימוד של אהל קדושים עצמו המשמש כל השנה לטובת אלפי אברכי הכולל ויוסב לשימושם של בני הישיבה, והן ב'היכל הגרח"ש' שבקומת הכניסה של הבנין.

היום ימסור ראש הישיבה את שיעור הפתיחה למסכת גיטין הנלמדת בישיבה ובסיומו צפוי לשאת דברי חיזוק לרגל המצב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום