השיחה של ראש הממשלה עם הרמטכ"ל: "מעניק גיבוי מלא"

ראש הממשלה נתניהו נועד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי זאת אחרי המתקפות עליו מצד השרים רגב ובן גביר. נתניהו הבהיר כי הוא מעניק גיבוי מלא לצה"ל

אביחי חבר | פוליטי 21.12.2023 | 20:49

הרצי הלוי בשיחה עם בנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשבוע האחרון עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי זאת אחרי העימות הסוער בקבינט השבוע עם השרים רגב ובן גביר. נתניהו הבהיר לו שיש למגר את תופעת ההדלפות מהקבינט ושהוא מעניק לו ולצבא גיבוי מלא מול ההתבטאויות נגדם.

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס השבוע בקריה בתל אביב ובמהלכו התפתח עימות חריף במיוחד בין הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והשרה מירי רגב.

השרה רגב זעמה: "למה מדיחים את החיילים שקראו שמע ישראל במסגד בג'נין?". האלוף טולדנו: "אמרתי לך כבר שהם לא יודחו".

רגב: "כן אבל מאז היו פרסומים שאולי כן. אני רק בודקת". בן גביר: "איך זה ייתכן? הפכתם זבוב לפיל. סתם יצרתם כותרות". האלוף טולדנו: זו אחריות שלנו וסמכות שלנו ורק שלנו". בן גביר: "כן כן, כבר שמענו על הסמכות והאחריות שלכם". רה"מ נתניהו: "טוב, די, בסדר, קיבלנו תשובה".

בהמשך, ראש הממשלה נתניהו עזב את החדר והוויכוח התלהט שוב. בן גביר: "אוי ואבוי אם הם יודחו. הפכתם זבוב לפיל, סתם יצרתם כותרות, זה פוגע בחיילים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי השיב: "אל תאיים עליי, אני אחליט מה ערכי ומה לא בצה"ל". בן גביר: "אני לא מאיים עליך. אני כחבר בקבינט אמתח ביקורת על ההליך הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום