גנץ דורש: לקיים את דיון "היום שאחרי" - קודם בקבינט המלחמה

השר בני גנץ דורש לקיים את דיון "היום שאחרי" בקבינט המלחמה עוד בטרם יובא לקבינט המדיני ביטחוני, זאת בשל רצונו להימנע משיח פופוליסטי בעניין. גלנט בקבינט המלחמה: "חייבים לדון בסוגיה הזו בפורום הזה"

שלו שינברג | פוליטי 30.12.2023 | 20:44

גנץ ונתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

השר בני גנץ דורש מראש הממשלה נתניהו לקיים את הדיון על "היום שאחרי" קודם כל בקבינט המלחמה, עוד בטרם יובא לקבינט המדיני ביטחוני, כך דווח ב"כאן 11".

גנץ הסביר לנתניהו שיש צורך ממשי לקיים דיון רציני ומעמיק בנושא, ולא שיח פופוליסטי כפי שהוא חושש שיהיה בקבינט המורחב בו שותפים מספר שרים שעשויים לנסות לשיטתו לספק כותרות על חשבון הדיון החשוב.

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו החליט לבטל את הדיון שתוכנן בקבינט המלחמה המצומצם בו תוכנן דיון על היום שאחרי ברצועת עזה, זאת אחרי ששרים מהימין תקפו את עצם קיום הדיון ותהו מהיכן הסמכות לקיים דיון כזה. יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר כתב: "קבינט הקונספציה הוסמך לנהל את התמרון, ולא לקבוע מדיניות ליום שאחרי". בן גביר טען, "זהו תפקידו של הקבינט המדיני בטחוני ויש לנהל את הדיונים ליום שאחרי בקבינט המדיני בטחוני ולא בקבינט הקונספציה עם גנץ".

בעקבות החלטה זו של נתניהו זעמו השרים גנץ וגלנט והביעו בישיבת קבינט המלחמה ביקורת על החלטתו של נתניהו, כך פורסם ב"חדשות 13". מזכיר הממשלה אמר שלא ניתן לדון בפורום קבינט המלחמה על היום שאחרי כי "זה יצור משבר בקואליציה".

גנץ השיב: "גם אם ייווצר משבר קואליציוני, זו לא סיבה לא לדון ביום שאחרי. הצבא חייב לדעת מה מתוכנן בשלב ד' כדי להיערך להמשך הלחימה. ממתי לא דנים על דברים כאלה בקבינט המלחמה? הפורום השני הוא לא פורום לדון בו בדברים כאלה. איפה כתוב שאסור לגבש עמדה לפני שנגיע לפורום המורחב?".

גלנט אמר: "הפורום הזה (קבינט המלחמה) הוא לא פורום טכני, חייבים לדון בסוגיה הזו בפורום הזה".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום