באמצע המלחמה: יבואנית הענק מעלה מחירים; כמה נשלם?

שסטוביץ דורשת עליית מחירים של בין 10-12 אחוזים כבר מתחילת חודש ינואר | החברה מייבאת לארץ את מותגי קולגייט־פלמוליב ומרידול, ברילה, פומפדור, אואטלי ומאסטר שף

ראובן כספי | כלכלי 31.12.2023 | 14:46

אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יבואנית הענק "שסטוביץ" דורשת עליית מחירים של בין 10-12 אחוזים כבר מתחילת חודש ינואר. בין היתר החברה מייבאת את מוצרי קולגייט, אג'קס, פלמוליב, מרידול ברילה  ועוד מאות מוצרים אחרים. בנוסף החברה מייבאת גם את המותגים המוכרים 'תה פומפדור', חטיפי 'פריי', שימורי עגבניות, מיונז ושוקולד 'צ׳וקטה'. 

רק במאי האחרון החברה הודיעה כי היא מתכננת להעלות את מחירי המוצרים אותם היא מספקת. המותג הידוע מבית שסטוביץ - 'פסטה ברילה' יתייקר ב10%. כאשר רק שנה קודם לכן הודיעה החברה כי היא מתכננת להעלות את מחירי מוצריה בעלייה של עד 14%.

החשש הוא כי העלייה במחירים הכללית במשק עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, שיפורסם בעוד כשבועיים, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה ולא יאפשר מרווח תמרון בהורדה מוקדמת מהפוי של רית בנק ישראל שעומדת כיום על 4.75%. ברקע הדברים, ישנו חשש של הבנק מפני התפרצות של רכישות שהיו בהמתנה עד כה שיבואו עם סיום השלב הנוכחי במלחמה. כך אירע בסוף מגפת הקורונה כאשר אנשים יצאו בסבבי רכישות ענקיים שנוצרו בשל הביקושים שהיו עצורים במשך הזמן ובכך גורמים לעליית מחירים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום