60 טרגדיות קשות: המספר הבלתי נתפס של היתומים

לא פחות מ-60 יתומים ויתומות מתחתנים בחודש טבת – 60 טרגדיות קשות שהתחוללו במשך שנים, וכעת מצטברות לרצף של חתונות יתומים • מרן עמוד הישועות הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, נחרד לראות את המספרים, והבטיח לעשות הכל כדי להתפלל על התורמים: "יזכו במידה כנגד מידה שיסיר מהם הקב"ה כל דאגה ויצילם מכל צרה וצוקה ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים"

שימי פרקש | חרדים | תוכן שיווקי 1.1.2024 | 10:07

חופה | צילום: Gershon Elinson/Flash90

בימים אלו מתחתנים ברחבי הארץ 60 יתומים ויתומות, שאיבדו אב או אם, או שהוגדרו על ידי רבני 'קופת העיר' 'בבחינת יתום', לאחר שאביהם או אימם נטשו אותם ולא רוצים או לא יכולים לשמור על קשר עימם.

לתרומה ל-60 החתנים והכלות הקליקו כאן>>>

כזה הוא המקרה של הכלה ר. בשנות העשרים המוקדמות לחייה, שאביה מאושפז בשנים האחרונות במוסד רפואי לתשושי נפש, ואינו מסוגל לדאוג לבתו האהובה.

כשהיא באה לבקר אותו הוא מחבק אותה בחום, הוא מספר לה כמה הוא אוהב אותה וכמה הוא היה רוצה לעזור לה, אבל בפועל, ידיו כבולות. המצוקה הנפשית ממנה הוא סובל אינה מאפשרת לו לתפקד כאחד האדם. לפעמים הוא מוכנס לבידוד למשך תקופות, לאחר שהוא הופך להיות מסוכן לאחרים וגם לעצמו.


הבת הכלה עוד לא יודעת אם אביה יוכל להשתחרר ולהגיע לחתונה שלה. זה תלוי מאוד בשאלה איך הוא ירגיש באותו יום, ורק בשעות שלפני החתונה יחליטו הפסיכיאטרים במוסד אם לשחרר אותו ובאילו תנאים.

"אני לא יתומה", היא אומרת, "ב"ה אבא שלי חי וקיים, אבל המצוקה שלי גדולה מצד אחד יותר ממצוקה של יתומות. הן יתומות, יש מי שעוזר להן ודואג להן, המשפחה שלנו כמעט לא קיבלה עזרה במשך שנים, כי לא ידעו בכלל שאבא סובל מבעיות נפשיות קשות, וגם היום לא כולם יודעים מה המצב".

החתונה מתקרבת, היא תתקיים ממש בימים הקרובים. יש שמלה, יש אולם, יש תזמורת וזמר. הכל מוכן ומאורגן, אבל היא לא יודעת כיצד תוכל לשלם: "עשינו חלוקה מי משלם מה, ואני אמורה להכין עכשיו מעטפות עם כסף עבור נותני השירות. את המקדמות שילמנו בקושי רב, ועכשיו אני עומדת בפני שוקת שבורה. האם לגלות לצלם עוד לפני האירוע שאין לי איך לשלם לו? או לספר לו רק לאחר מכן. אני צריכה לשאול רב. זה לא פשוט".

"אנחנו לא עניים", היא אומרת, "וזאת בדיוק הבעיה. אנחנו מתלבשים רגיל, כמו כולם, רואים אותנו במכולת קונים אוכל כמו כולם, אולי קצת פחות אבל זה לא מאוד מורגש.

"זה נכון לזמנים רגילים, יש קצבה של ביטוח לאומי, אמא עובדת, גם אני השתדלתי להרוויח כסף בכל פעם שהיתה לי הזדמנות ולהכניס אותו לקופה המשפחתית. אבל זה טוב לימי שגרה. כשמגיעה חתונה אין לנו מאיפה לשלם. פשוט אין! אמא שלי צריכה להתרוצץ בין גמ"חים, ומיד שואלים אותה, איפה בעלך? למה הוא לא בא למלא את הטופס, במה הוא עובד, ברגע שהם שומעים את הפרטים, החלונות נסגרים בפנינו, אף גמ"ח לא מוכן להלוות סכומים גדולים למשפחה במצב כזה, ואני לא מאשימה אותם, אבל התנאים שלנו קשים מאוד ולכן אני נאלצת לפנות לעזרת הציבור...".

את החסות על הקרן פרס מרן עמוד הישועות הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א שכתב דברים ברורים בכתב ידו ובחתימתו האישית: "כל התורמים סך 600 שקלים למגבית 'קופת העיר' עבור שישים היתומים הנישאים בחודש טבת, יזכו במידה כנגד מידה שיסיר מהם הקב"ה כל דאגה ויצילם מכל צרה וצוקה ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים".

הרב שליט"א התרגש עד עמקי נשמתו, כששמע על המקרים הקשים הללו, וביקש שייתנו לו דף ועט, כי רצונו לכתוב ברכה מיוחדת עבור מי שיסייעו ליתומים הללו, להתחתן בכבוד ולצאת לדרך חדשה.

וכך כתב הרב את המילים הברורות והברכה הנחרצת, בלי שום ספק! מי שיתרמו 600 שקלים לקרן יתומי טבת, עשרה שקלים לכל יתום, "יזכו במידה כנגד מידה שיסיר מהם הקב"ה כל דאגה ויצילם מכל צרה וצוקה ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים".


אל תהססו, אל תחמיצו את ההזדמנות. יש לנו הזדמנות לזכות בזכות מצוות הצדקה שעליה אמרו חז"ל שבכוח להציל אדם ממות, ולקבל ברכה כזאת מפורשת ונחרצת, שה' יסיר מאתנו כל דאגה!

לתרומה ל-60 החתנים והכלות הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום