שעות לפני הברית לנכדו: הרב מחמלניק זצ"ל

אב"ד חמלניק זצ"ל מבורו פארק מגדולי התלמידים של האדמו"ר בעל ה'דברי שלמה' מבאבוב זצ"ל הלך לעולמו לאחר שחלה. הבוקר התקיימה שמחת הברית לנכדו באנטוורפן וארונו יגיע לארץ הקודש לקבורה בטבריה. הרבי מבאבוב 45 ביטל את סעודת ראש חודש בעקבות פטירתו 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 11.1.2024 | 20:32

אב"ד חמלניק זצ"ל | צילום: בורו פארק - 24

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון החסיד רבי פסח דוד הלוי מילר זצ"ל, הרב מחמלניק, מבורו פארק ומחשובי מורי ההוראה והתלמידי חכמים בארה"ב בכלל ובחסידות באבוב - 45 בפרט, שהלך לעולמו בגיל 74 לאחר שחלה בחודשים האחרונים. 

המנוח זצ"ל נולד לאביו הגאון רבי יצחק מאיר הלוי מילר זצ"ל מחמלניק, המנוח היה מהתלמידים והחסידים הבולטים של האדמו"ר בעל ה'דברי שלמה' מבאבוב זצ"ל. הוא היה דור ראשון של הילדים שנולדו לאחר המלחמה שלמדו בבאבוב, בדור הזה האדמו"ר מבאבוב ראה את עתידה של החסידות באמריקה.

האדמו"ר ה'דברי שלמה' חיבב את תלמידו, ובפורים כשהיה מחלק יין לתלמידים שהצליחו בלימוד, לאחר שנתן בקבוקי יין לתלמידים אחרים, הוא קרא לעבר התלמידים: "לפסח צריך לתת חבית".

בלומדו בישיבת באבוב היה לתלמידו של ראש הישיבה הגאון רבי משה דוד שטיינוורצל זצ"ל, ונודע במוחו המבריק. הרב שטיינוורצל נהג להזמין את רבו, הגאון רבי גדליה שור זצ"ל, לבחון את תלמידיו, והוא אמר במבחן שאם פסח יענה, הוא יכול להיות סמוך ובטוח שעל כל שאלה הוא יקבל תשובה, בגיל שש עשרה כבר מסר שיעורים לבחורים בישיבת באבוב.

כאשר נסע האדמו"ר מבאבוב זצ"ל לארץ ישראל, הוא לקח איתו את הרב פסח לביקור אצל גדולי הדור ואמר להם: "הוא המורה הוראה שלי".

הוא שימש ולמד עם גדולי תורה רבים מהדור הקודם, והם התרשמו עמוקות מרוחב הידע המדהים שלו בתורה. רבים אמרו שהוא מגדולי התלמידים בדור הזה. הוא חיבר ספרים פופולריים עם חידושים עמוקים בכל חלקי השולחן ערוך, ביניהם ספרי נועם הלוי. חידושים בכל ארבעת חלקי שלחן ארוך, הלכות מזוזה, ועוד רבים וטובים.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של רבי יצחק זאב רוזנגרטן, ויחד הקימו בית תורני חסידי. 

רבי פסח זצ"ל היה מהרבנים והפוסקים הבולטים בחסידות באבוב - 45, וזכה לכבוד רב על ידי הרבי והקהילה כולה. הבוקר, בעקבות הבשורה העגומה על הפטירה, ביטל הרבי את הטיש של ראש חודש.

עם האדמו"ר מבאבוב - 45. צילום: אתר בורו פארק - 24

פטירתו התרחשה שעות ספורות לפני שמחת הברית לנכדו, בן לבנו זקוניו הרב דוד שמואל מילר שהוא חתנו של האדמו"ר מצאנז ז'מיגראד מאנטוורפן , הברית התקיימה לפני הלוויה והרך נקרא 'אריה לייבוש' ולא על שם המנוח בהוראת האדמו"ר מפשעווארסק. רעייתו שתחי' ששהתה באנטוורפן קיבלה את הבשורה שם לפני הברית. 

הותיר אחריו 17 ילדים, תלמידי חכמים. בנים ובנות, חתנים וצאצאים. 

הלוויתו תתקיים הבוקר (חמישי) בשעה 11:15 (שעון ניו יורק) בבית הכנסת חמלניק בבורו פארק, ארונו יגיע לארץ הקודש והוא ייקבר בבית העלמין הישן בטבריה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

עם מחותנו האדמו"ר מצאנז זמיגראד מאנטוורפן 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום