15 אג' לקילומטר: מס הקניה על רכב חשמלי עולה

מינואר 2026 מי שנוסע במכונית חשמלית יצטרך לשלם 15 אגורות על כל קילומטר של נסיעה. איך יעשו את זה? מי ישלם? מה יקרה לאדם שהשאיל מכונית לחברו לחודש? את זה אנחנו לא יודעים עדיין

רוני נאק | רכב ותחבורה 16.1.2024 | 08:39

רכב חשמלי | צילום: רוני נאק

מס הקניה על הרכבים החשמליים בדרך לעלות, אבל היקף העליה לא גדול כמו שחשבנו בהתחלה. מס הנסועה על הרכבים החשמליים ישאר, כלומר כנראה שנצטרך עדיין לשלם 15 אגורות לכל קילומטר של נסיעה ברכב החשמלי. כך עולה מהנוסח הסופי של תקציב 2024 שאושר ופורסם אתמול בלילה. הנוסח עצמו שונה מהנוסח המקורי שעליו כתבנו ממש לפני כמה ימים בתחום אחד חשוב: כמה מס קניה יוטל על המכוניות.

קודם כל חשוב לציין לטובת כל מי שרוצה לקנות מכונית חשמלית: בנוסח החדש שאושר מופיע מס הנסועה. ושיעור המס הוא זהה, כלומר מינואר 2026 מי שנוסע במכונית חשמלית יצטרך לשלם 15 אגורות על כל קילומטר של נסיעה. איך יעשו את זה? מי ישלם? מה יקרה לאדם שהשאיל מכונית לחברו לחודש? את זה אנחנו לא יודעים עדיין ואין על זה תשובות ברורות. במסמך יש רק הוראות על להקים מנגנון גבייה לנושא.

אבל דבר אחד אחר חשוב שקרה הוא התמתנות של שיעורי העליה של מיסי הקניה על הרכב החשמלי, כלומר מס הקניה יעלה אבל בשיעור יותר מתון ממה שהופיע בנוסח המקורי של התקציב. השינוי הוא כדלקמן: בנוסח המקורי מס הקניה על רכב חשמלי היה אמור לעלות בינואר הקרוב (כלומר ינואר 2025) מ 35% ל-50%. אבל הוא יעלה במקום "רק" ל-45%. בינואר 2026 מס הקניה על הרכב החשמלי יעלה ל 52% (במקור היה אמור לעלות ל 57%) ואילו בינואר 2027 מס הקניה על רכב חשמלי יעלה ל-60% (במקור היה 65%).

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום