כך העניקו המטפלים בספארי תרופה לדובה שסובלת מגידול • צפו

הדובה הסורית 'בו' שחלתה פעם שניה מקבלת בימים אלו טיפול מסור ע"י המטפלים שלה בגן החיות הספארי לאחר שהבינו כי סופה קרב והחליטו כי יעשו הכל בכדי להקל עליה את הקושי

חני לוין | מעניין 16.1.2024 | 10:47

הדובה בספארי | צילום: שלי אלדד

בו הדובה, אחת משלוש דובות חומות סוריות החיות בספארי כבר בת 29, גיל מבוגר עבור דובים שתוחלת החיים שלהם בטבע היא כ-25 שנים.

לפני כשלוש שנים התגלה אצלה גידול ממאיר בחזה, שהוסר בהצלחה. הניתוח איפשר לה להיות פעילה עד לא מזמן כשמטפליה הבחינו במסה נוספת בדיוק באותו מקום מה שאומר שהגידול חזר והפעם כנראה שיש לו גם גרורות.

 

בשבועיים האחרונים מצבה החמיר. נראה כי היא מתקשה בהליכה ורגליה האחוריות אינן מצליחות לשאת את משקל גופה. ד"ר אלעד סמיט, וטרינר הספארי והצוות המקצועי סבורים כי הקושי הנגרם מהמסה הגדולה בחזה יחד עם גילה המבוגר והתחלואה הטבעית בגילאים האלו, לא משאירים מקום רב לאופטימיות לגבי אפשרויות הטיפול בה וכל שנותר הוא לאפשר לה לחיות ברווחה המגיעה לה עד כמה שניתן.

המטפלים עושים הכל כדי להקל עליה. החל ממתן תרופות מתאימות לשיכוך כאבים, תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, תוספי מזון המיועדים להקלה על כאבי הפרקים, ריפוד בית הלילה שלה בחציר ובשקים לימים בהם היא לא רוצה לצאת לחצר, והמון העשרות. את התרופות מחביאים לה בתוך דבש או סילאן, ממש כמו לילדים, כדי שלא ירגישו את הטעם שלהן. בינתיים זה עובד וזה משדרג לה את איכות החיים.

ברור לנו כי הסוף לא רחוק וכאן מגיע אתגר גדול אף יותר. בו חיה בספארי יחד עם אחותה מאותו השגר, בבט, והקשר בינהן מופלא וקרוב מאוד. בימים האלו כאשר בו ממעטת לצאת לחצר ניתן לראות כי בבט צמודה לאחותה, דואגת לייצר קרבה פיזית ומלקקת אותה. בבט נמצאת ליד אחותה בטוב וברע וזה מחמם את הלב ושובר אותו בו זמנית.

המטפלים חוששים מהיום בו הן תאלצנה להיפרד אחת מהשניה אבל כאשר יגיע הרגע הם ערוכים לתת להן לעשות זאת וגם לעזור לבבט (שתשאר בחצר עם הדובה מנטה) ביום שאחרי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום