מנהיג האופוזיציה הסרבי: השירות החשאי עינה אותי ואיים עלי"

מנהיג האופוזיציה הסרבי אמר שהשירות החשאי עינה אותו ואיים עליו. ניקולה סנדולוביץ', שהתנצל על פשעים נגד אלבנים אתניים, דיבר לראשונה לאחר השחרור מהמעצר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.1.2024 | 08:20

אילוסטרציה | צילום: pexels

מנהיג האופוזיציה של סרביה שוחרר ממעצר לאחר שסבל מהשירותים החשאיים של המדינה. "הכו אותי, עינו, השפילו אותי ואיימו להרוג אותי ואת משפחתי".

ניקולה סנדולוביץ', מנהיג המפלגה הרפובליקנית הסרבית, אמר כי הוא נלקח מביתו לפני 10 ימים והיה נתון להתעללות אלימה במשך יותר משש שעות על ידי שירות הביון. כתוצאה מכך, אומרים עורכי דינו, הוא נותר משותק בצד שמאל וסובל מחבלות.

בנאום הראשון מאז שחרורו, אמר סנדולוביץ' בהצהרה ביום רביעי: "נחטפתי על ידי אנשי המשטרה החשאית הסרבית, שהכו אותי, עינו, השפילו אותי ואיימו להרוג אותי ואת משפחתי במשך יותר משש שעות. , סיכנו לא רק את בריאותי אלא גם את חיי. כל זה בגלל הביטוי הפוליטי שלי והנחת פרחים על קברה של ילדה שנרצחה בגיל שבע".

סנדולוביץ' הואשם בהפרת חוקים האוסרים על הסתה לשנאה לאומית, גזעית ודתית.

האישומים הוגשו לאחר שהתנצל על פשעים שביצעו סרבים נגד אלבנים אתניים במהלך מלחמת העצמאות של קוסובו ב-1998 ו-1999. הוא ספג ביקורת קשה על ידי התקשורת הפרו-ממשלתית על כך שפרסם מחדש סרטון של ביקור שערך בקברו של אדם ג'שארי, מייסד צבא השחרור של קוסובו שנהרג על ידי המשטרה הסרבית ב-1998 יחד עם 57 מבני משפחתו.

סנדולוביץ' אמר כי לאחר המתקפה, השירות החשאי לקח אותו הביתה. מיד לאחר מכן, לדבריו, הגיעה המשטרה עם הוראה לקחת אותו לכלא. במקום זאת, לדבריו, הוא נלקח למרכז רפואי מכיוון ש"מצבו היה קריטי" ובהמשך שוחרר לביתו.

סוכנות הביון הסרבית (BIA) הודתה שחקרה את סנדולוביץ', אך בהצהרה ל"פייננשל טיימס" מסרה כי "לא היה כוח פיזי או הפרות חירות וזכויות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום