מכרז חדש: עובדי המדינה יקבלו רכבי 8 מקומות

מכרז חדש לאספקה של רכבים בעלי 8 מקומות ישיבה. הזוכה, יהיה חייב להעניק אחריות של 3 שנים או עד 105,000 ק"מ. המנוע יהיה חייב להיות מעל 180 כוחות סוס ורשימת מערכות הבטיחות חייבת לכלול AEB

רוני נאק | רכב ותחבורה 18.1.2024 | 09:38

טויוטה היילנדר - האם יהיה מועמד ראוי לזכיה במכרז של מנהל הרכב הממשלתי? | צילום: טיוטה

מדינת ישראל יוצאת במכרז חדש לאספקה של רכבים בעלי 8 מקומות ישיבה, אבל לא מוכנה לאפשר רכישה של רכבים שאינם מצוידים במערכת הנעה היברידית, כך עולה ממסמכים שפרסם החשב הכללי באוצר. כלומר, החשמליות בחוץ מחד גיסא אבל הבנזין והדיזל שאינם היברידיים בחוץ מאידך גיסא.

במסגרת המסמכים הללו מצוין שמינהל הרכב הממשלתי באגף החשכ"ל יוצא להצטיידות ברכבים האמורים בהיקף משוער של 15 יחידות בשנה, כלומר מדובר עקרונית בעשרות רכבים – אבל המספר הזה עוד עלול להשתנות בגלל שכאשר המדינה מצטיידת ברכבים במפרט מסוים, לאחר שהוכרז זוכה מסוים, אז "כל הקלפים פתוחים" והדגם שזכה יכול לשמש גם זרועות נוספות של מדינת ישראל.

לפי עיקרי הדברים שמפרסם החשכ"ל, רכב כזה, בעל שמונה מקומות, ייסע בערך 35,000 ק"מ בשנה. מי שיספק למדינת ישראל רכבים, כלומר הזוכה, יהיה חייב להעניק אחריות של 3 שנים או עד 105,000 ק"מ ומדינת ישראל תוכל גם להאריך את האחריות ל-4 שנים ולקבל עוד 35,000 ק"מ לאחריות.

לפי הנתונים שמפרסם משרד האוצר, הציון שיקבלו הרכבים שמתמודדים במכרז יבוסס על כמה פרמטרים שיעניקו ביחד 35% מהציון הכללי של הרכב שיאפשר לו להיבחר על ידי המדינה: אורכו של בסיס הגלגלים יקבע 5% מהציון שיקבל הרכב במבחנים של מדינת ישראל. רמת האבזור הבטיחותי תקבע 10% מהציון.

מערכת בלימה אוטונומית מקורית (זו מערכת בטיחות חשובה) תקבע 10% מהציון והספק המנוע יקבע 20% מהציון. לפי המפרט הטכני של הרכב, ההנעה חייבת להיות היברידית. שנת הדגם חייבת להיות 2024 ומעלה, הספק המנוע יהיה חייב להיות מעל 180 כוחות סוס ורשימת מערכות הבטיחות חייבת לכלול AEB, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. הרכבים יסופקו למדינה במהלך 2024.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום