מכה לכלכלה: מוד'יס צפויה לפרסם דו"ח שלילי על ישראל

לפי כלכלני החברה המדינה לא עושה גי בכדי להתמודד עם הוצאות הביטחון שזינקו ולא מבצעת העלאת מיסים, מהלך שלפי בנק ישראל היה צריך להתבצע כבר בשנה הנוכחית

ראובן כספי | כלכלי 21.1.2024 | 21:44

אילוסטרציה | צילום: Hadar Youavian/FLASH90

חברת דירוג האשראי 'מוד'יס' מתכוונת להוריד בזמן הקרוב את דירוג האשראי של ישראל, כך לפי Ynet. בחברה צפויים לפרסם דו"ח שלא רואה את המאמצים של משרד האוצר להתמודד עם הגירעון בצורה חיובית ובין בשאר יכלול ביקורת מפורשת על האופן בו הממשלה מתמודדת עם הוצאות הביטחון שזינקו. כמו כן, הדו"ח יכלול התייחסות לחשש מפני גידול יחס החוב - תוצר של ישראל מסביבות 60% כיום לרמה של 68 אחוזים מהתוצר בתוך זמן קצר.

הנקודות העיקריות שיכללו בדו"ח, כך לפי Ynet הן: קיצוץ לא מספק בתקציב הוצאותיה במקומות הנכונים. הימנעות מהעלאות מיסים משמעותיות בשלב הזה שיביא להקטנת הגירעון. יצויין כי באשר לנקודה זו בנק ישראל עצמו העיר כי המהלך צריך להתבצע כבר בשנה הנוכחית. בנוסף, לפי הכלכלנים ישנו חשש מיציאת חברות מפעילות בישראל או הקטנת הפעילות במהלך השנה הנוכחית.

מספר ימים לאחר פרוץ הלחימה הודיעה החברה על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל, העומד על רמה של A1, תחת מעקב הורדת דירוג. לדברי החברה, ההחלטה התקבלה בשל פרוץ העימות בין ישראל לחמאס. החברה בוחנת את השפעתו של העימות על דירוג האשראי של מדינת ישראל. משמעות ההחלטה היא שבכוונת החברה לעקוב בחודשים הקרובים אחר ההתפתחויות באזור, ובמקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, היא עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. החברה מציינת כי תהליך הבחינה עלול להיות ארוך משלושה חודשים, כפי שמקובל במקרים דומים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום