ישראלים המבוקשים ברוסיה נעצרו בתאילנד

מוזיקאים ישראלים שלפחות חלק מהם שירתו בצה"ל נעצרו לאחר שהופיעו ללא היתר בתאילנד. הם מבוקשים ברוסיה לאחר שמתחו ביקורת על המלחמה באוקראינה, והסולן הוגדר כ"סוכן זר"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 27.1.2024 | 20:25

שוטרים בתאילנד | צילום: Moshe Shai/Flash90

ארבעה אזרחים ישראלים המבוקשים ברוסיה נעצרו בתאילנד ועלולים להיות מגורשים לרוסיה בניגוד לרצונם, כך דיווח אסף רוזנצווייג ב'חדשות 12'. העצורים הם חברי להקת BI-2, המורכבת מאזרחי ישראל בעלי אזרחות רוסית ואזרחויות נוספות, הקבוצה נעצרה בתאילנד ביום חמישי לאחר שערכו הופעה ללא היתר ובניגוד לחוק. ביום שני תתקבל ההחלטה אם לגרש אותם לרוסיה שם הם מבוקשים ועלולים להישלח לעונש מאסר.

בין חברי הלהקה, גם איגור בורטניק ואלכסנדר אולמן, בעלי אזרחות ישראלית, לצד שלושה ישראלים נוספים. לפחות חלק מהם שירתו בעברם בצה"ל, וחיו בישראל. בעבר מתחו חברי הלהקה ביקורת על הפלישה הרוסית לאוקראינה, ומאז הם מבוקשים ברוסיה בגין פעילות אופוזיציונית. על פי הדיווח איגור בורטניק הוגדר על ידי המשטר במוסקווה כ"סוכן זר".

בתאילנד דווח כי סיבת המעצר הרשמית שלהם היא העובדה שהופיעו ללא היתר רשמי, אך במקביל ידוע גם כי שירותי החוץ הרוסי מפעילים לחץ על מקביליהם התאילנדים לסייע להם לתפוס גורמי אופוזיציה רוסיים. דוברת משרד החוץ הרוסית מריה זכרובה צוטטה בכלי תקשורת ברוסיה ואמרה כי נעשים מאמצים להביאם לרוסיה. הם נכנסו לתאילנד באמצעות ויזת תייר, מה שעלול לסבך עוד יותר את מצבם. על כל אחד מהם הוטל קנס בגובה 95 דולר, ולפי שעה הם עדיין מוחזקים במעצר, כך דווח בחדשות 12.

במשרד החוץ מסרו: "המקרה מוכר ומטופל על ידי שגרירות ישראל בתאילנד. במשרד החוץ פועלים בשעות האחרונות על מנת שהאזרחים הישראלים יוכלו לשוב לארץ בהקדם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום