החל מיום חמישי: תעריף החשמל יעלה

הסיבה להתייקרות: "בשל עליית מדדי המחירים לצרכן בשנה האחרונה, עליית הריבית במשק, המשך פיתוח משק החשמל ועוד" | חשש מפני שובה של האינפלציה

ראובן כספי | כלכלי 29.1.2024 | 12:49

עובדי חברת החשמל | צילום: מתוך פייסבוק של חברת החשמל

לאחר העלאות המחירים אותן חווינו בשבועות האחרונים האחרונים כעת מתווספת הבשורה על התייקרות של תעריפי החשמל השוטפים לשנת 2024. במקרה הזה ההתייקרות מגלמת עלייה של 2.6%, שהיא תוספת של כ-9.5 שקל בחודש לצרכן ביתי ממוצע. התעריף צפוי להיכנס לתוקף ביום חמישי, היום הראשון של חודש פברואר.

בהודעת רשות החשמל נכתב כי הסיבה להתייקרות היא "בשל עליית מדדי המחירים לצרכן בשנה האחרונה, עליית הריבית במשק, המשך פיתוח משק החשמל, הגדלת היתירות ואמינות אספקת החשמל, תוספת אנרגיות מתחדשות והפחתת זיהום האוויר.הרשות קיבלה את החלטתה תוך איזון השיקולים לשמירה על משק חשמל מתפתח ויציב, אל מול השתת עלויות על צרכני החשמל בעת הזו. על כן, החליטה הרשות בשלב זה, שלא לגלם את הגידול בעלות באופן מלא, ולהביא בחשבון הכנסות עתידיות הצפויות להתקבל ממכירת אתר אשכול, אשר הליך מכירתו נמצא בשלבים אחרונים, ולאחר חתימת הסכם המכירה".

החשש הוא כי העלייה במחירים הכללית במשק עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, שיפורסם בעוד כשבועיים, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע למדיניות הורדת הריבית בה החל לפני כחודש עם הורדת הריבית לרמה של 4.5%.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום