בלחץ פוטין: ישראלים בסכנת הסגרה לרוסיה בשל ביקורת

חברי להקה מוזיקלית טוענים כי גירושם מתאילנד לישראל נמנע בשל לחץ כבד שהפעילו שלטונות רוסיה. חברי הלהקה מתנגדים לפלישה הרוסית לאוקראינה, וארבעה מתוך שבעת חבריה הם בעלי אזרחות ישראלית

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 30.1.2024 | 15:54

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה | צילום: Attia Muhammed/Flash90

בסוף השבוע שעבר, חברי להקה מוזיקלית בה יש חברים עם אזרחות ישראלית ורוסית, נעצרו על ידי שלטונות תאילנד בטענה כי לא ניתנו אישורים רשמיים לקיום הופעה. לאחר כמה ימים חברי הלהקה הובאו לבנגקוק ואמש נתקבלה החלטה לגרשם לישראל.

אלכס נירנבורג מדווח בכאן חדשות, כי ההחלטה בוטלה הבוקר (שלישי) בשל לחץ שלטונות רוסיה שרוצים שיגורשו לרוסיה כדי להעמידם לדין. חברי הלהקה סרבו לפגוש את נציג הקונסוליה הרוסית שבא לפגוש אותם במתקן המעצר. הם שוהים בתא יחד עם 80 עצורים נוספים ומנהלים מאבק נגד הסגרתם לרוסיה שם הם צפויים לעמוד לדין בגין "ביזוי הצבא". במקביל נמשכים הניסיונות הישראלים להביא להסגרת חברי הלהקה לישראל.

הקבוצה נעצרה בתאילנד ביום חמישי האחרון לאחר שערכו הופעה ללא היתר ובניגוד לחוק.

בין חברי הלהקה, גם איגור בורטניק ואלכסנדר אולמן, בעלי אזרחות ישראלית, לצד שלושה ישראלים נוספים. לפחות חלק מהם שירתו בעברם בצה"ל, וחיו בישראל. בעבר מתחו חברי הלהקה ביקורת על הפלישה הרוסית לאוקראינה, ומאז הם מבוקשים ברוסיה בגין פעילות אופוזיציונית. איגור בורטניק הוגדר על ידי המשטר במוסקווה כ"סוכן זר".

דוברת משרד החוץ הרוסית מריה זכרובה צוטטה בכלי תקשורת ברוסיה ואמרה כי נעשים מאמצים להביאם לרוסיה.

במשרד החוץ מסרו: "המקרה מוכר ומטופל על ידי שגרירות ישראל בתאילנד. במשרד החוץ פועלים על מנת שהאזרחים הישראלים יוכלו לשוב לארץ בהקדם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום