התקריות האנטישמיות זינקו ברחבי העולם בינואר

בין הדוגמאות הבולטות, ניסיון לדקור חרדים בסופרמרקט בלונדון ומפגינים אנטי-ישראלים שקראו קריאות שנאה לילדים חולי סרטן שקיבלו טיפול בבית חולים שקיבל תרומות מיהודי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 11.2.2024 | 08:06

אגרוף. אילוסטרציה | צילום: unsplash

התנועה למלחמה באנטישמיות (CAM) חשפה את הדו"ח החודשי שלה, המתעד עלייה חדה בתקריות אנטישמיות ברחבי העולם. על פי הממצאים, בנואר היו 468 אירועים שדווחו, המהווים עלייה של 171% בהשוואה לינואר 2023, בממוצע של 15.1 אירועים ביום.

חלק ניכר מהאירועים הללו, 65.3%, היו קשורים לישראל, כאשר 16.25% מסווגים כ"אנטישמיות קלאסית", הכוללת דעות קדומות מסורתיות נגד יהודים. מניעים איסלאמיסטיים זוהו ב-8.97% מהמקרים, בעוד שהשאר היו קשורים להכחשת שואה, מזעור, עיוות, או שלא ניתן היה לייחס אותם לקטגוריה ספציפית.

האירועים היו מגוונים באופיים, כולל 68 מעשי ונדליזם ו-52 איומים פיזיים, אך רובם, 329 - 70%, כללו דברי שטנה. בין הדוגמאות הבולטות שהבליטה תנועת CAM היו ניסיון מטריד לדקור יהודים חרדים בסופרמרקט כשר בלונדון ומפגינים אנטי-ישראלים שקראו קריאות שנאה לילדים חולי סרטן שקיבלו טיפול ממתקן רפואי שקיבל תרומות מאדם יהודי.

הדו"ח ציין גם את הרטוריקה המסוכנת של פודקאסטר ניאו-נאצי שדגל ב"השמדה מוחלטת" של יהודים, המשקף את רמת השנאה החמורה המופצת על ידי רדיקלים וקיצוניים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום