יועץ מס חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום של 186 מיליון ש"ח

יועץ מס ממרכז הארץ חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום של 186 מיליון ₪ | ע"פ החשד יועץ המס הפעיל אנשי קש, הקים חברות קש, ניהל ספרים כוזבים והגיש דו"חות מזויפים ושקריים למע"מ במטרה לאפשר את ההפצה של חשבוניות פיקטיביות

קובי ברקת | חדשות בארץ 11.2.2024 | 16:35

ניהול חשבונות | צילום: FREEPIK

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסם כי יועץ מס בעל משרד גדול ממרכז הארץ, נעצר בשבוע שעבר על ידי רשות המסים, בחשד ששיתף פעולה במערך של הפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של למעלה מ-186 מיליון ₪ בשנים 2022 – 2023.

חשבוניות פיקטיביות הן חשבוניות שמופצות מבלי שהמוצר או השירותים המפורטים בהן סופקו ומבלי שהסכומים המפורטים בהן שולמו. מטרת הפצתן היא לאפשר למקבל החשבוניות לקזז חבות מס או להעניק כסות חוקית להוצאות שמקבל החשבוניות אינו מעוניין להצהיר עליהן. מדובר בתופעה הפוגעת בקופת המדינה וגורמת לנזק של מיליארדי ₪ בשנה.

במסגרת חקירה שמנהלת מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע והדרום ברשות המסים, עולה החשד כי יועץ המס הפעיל אנשי קש, הקים חברות קש, ניהל ספרים כוזבים והגיש דו"חות מזויפים ושקריים למע"מ במטרה לאפשר את ההפצה של חשבוניות פיקטיביות.

ברשות המסים רואים את החשדות נגדו בחומרה יתרה לאור היותו יועץ מס. בית משפט השלום בבאר שבע שחרר את החשוד בתנאים מגבילים, לרבות צו איסור יציאה מהארץ, והטיל צו איסור פרסום על שמו.  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום