הצהרה של חבר קונגרס עוררה סערה בוושינגטון

ההתקדמות של רוסיה בנושא נשק גרעיני בחלל מעוררת דאגות בארה"ב. הצהרה סתמית של חבר קונגרס על מידע מודיעיני חדש עוררה בוושינגטון סערה ועוררה את זעמם של בכירי הבית הלבן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 15.2.2024 | 07:48

אילוסטרציה | צילום: pixabay

ארצות הברית הודיעה לבעלות בריתה באירופה על ההתקדמות רוסיה בתפעול נשק גרעיני חדש בחלל שנועד לאיים על רשת הלוויינים הענפה של אמריקה, כך על פי גורמים רשמיים בהווה ובעבר שתודרכו בנושא.

נשק נגד לוויינים אם ייפרס, עלול להרוס תקשורת אזרחית, מעקבים מהחלל ופעולות פיקוד ושליטה צבאיות של ארצות הברית ובעלות בריתה. כרגע, לארצות הברית אין את היכולת להתמודד עם נשק כזה ולהגן על הלוויינים שלה, אמר פקיד לשעבר ל'ניו יורק טיימס'.

גורמים רשמיים אמרו כי המודיעין החדש, עורר שאלות קשות בשאלה האם רוסיה מתכוננת לנטוש את אמנת החלל החיצון משנת 1967, האוסרת על כל נשק גרעיני במסלול החלל. אבל מכיוון שרוסיה לא נראית קרובה לפריסת הנשק, לדבריהם, זה לא נחשב לאיום דחוף.

המודיעין התפרסם, בחלקו, בהודעה סתמית ביום רביעי של חבר הקונגרס מייקל טרנר, הרפובליקני מאוהיו ויו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים. הוא קרא לממשל ביידן להסיר את סיווג המידע מבלי לומר במפורש מהו.

הצהרתו של טרנר, והחלטתו לפרסם את המידע עם אחרים בקונגרס, עוררו בוושינגטון סערה לגבי מה היה המודיעין.

אבל ההצהרה עוררה את זעמם של בכירי הבית הלבן, שחששו מאובדן מקורות מידע חשובים על רוסיה. דבריו העצימו את המתחים בין ממשל ביידן לרפובליקנים בקונגרס.

"אני מבקש מהנשיא ביידן להסיר את סיווג כל המידע הקשור לאיום הזה כדי שהקונגרס, הממשל ובעלי בריתנו יוכלו לדון בגלוי בפעולות הדרושות כדי להגיב לאיום הזה", אמר טרנר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום