סערה בבריטניה לאחר הודעת הנסיך ויליאים על המלחמה בעזה

רבים בבריטניה קיבלו בכעס את הודעתו של הנסיך וויליאם שקרא להפסיק את המלחמה בעזה. מקורביו אמרו: "הוא הרגיש שאין לו ברירה לאחר שראה את מספר ההרוגים עולה"

שלו שינברג | חדשות בעולם 21.2.2024 | 10:00

הכתרת מלך בריטניה | צילום: The royal family / British army

אתמול אמר הנסיך האנגלי ויליאם בצהרה חריגה כי יותר מדי נהרגו במלחמה, וקרא להפסיק את הלחימה "בהקדם האפשרי". הצהרה זו עוררה כעס בקרב רבים בבריטניה. 

מקורביו של הנסיך אמרו לטלגרף הבריטי כי הנסיך "הרגיש שאין לו ברירה לאחר שראה את מספר ההרוגים עולה", כך דווח ב"כאן 11". לשכת ראש ממשלת בריטניה סונאק הוציאה הודעה לפיה עמדתו "תואמת את עמדת הממשלה וסונאק מברך על התערבות הנסיך". 

נייג'ל פאראג', איש ימין בריטי, ייעץ לנסיך "להתרחק מסוגיות פוליטיות בוערות". איילון לוי ממערך ההסברה הגיב: "אנו מעריכים את קריאתו של הנסיך מוויילס לחמאס לשחרר את החטופים. אנו גם זוכרים בהכרת תודה את הצהרתו מה-11 באוקטובר, בה גינה את התקפות הטרור של חמאס ואישר מחדש את זכותה של ישראל להגנה עצמית נגדם".

נזכיר כי הנסיך וויליאם אמר אתמול שהוא "מודאג מאוד מהמחיר האנושי הנורא של הסכסוך במזרח התיכון מאז התקפות הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר".

"אני, כמו רבים אחרים, רוצה לראות את סיום הלחימה בהקדם האפשרי. יש צורך נואש בתמיכה הומניטרית מוגברת לעזה. זה קריטי שהסיוע ייכנס והחטופים ישוחררו", אמר בהצהרה. 

ויליאם ורעייתו אמרו שהם "מודאגים מאוד מהאירועים שהתרחשו בסוף 2023 וממשיכים לחזק את כל הקורבנות, משפחתם וחבריהם בליבם ובמוחם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום