ארה"ב תטיל סנקציות על יותר מ-500 מטרות רוסיות

הגבלות כלכליות יוטלו היום על 500 מטרות רוסיות. כמות האנשים עליהם יטלו סנקציות היא הגדולה ביותר מאז פלשה רוסיה לאוקראינה לפני שנתיים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.2.2024 | 13:52

אלכסיי נבלני | צילום: מתוך האינסטגרם שלו

ארה"ב מתכננת להטיל היום סנקציות על יותר מ-500 גופים ואנשים פרטיים, בגין מותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, בכלא.

משרד האוצר ומשרד החוץ אחראים על הטלת הסנקציות, הדיווח בניו יורק טיימס מגיע לאחר שהבית הלבן אותת השבוע כי הוא מכין עונשים "גדולים" לאחר מותו של נבלני בכלא הרוסי. לא ברור לאלו מגזרים או אנשים ממשל ביידן מתכוון, כמות האנשים עליהם יוטלו סנקציות היא הגדולה ביותר מאז פלשה רוסיה לאוקראינה לפני שנתיים.

ככל שהמלחמה מתקרבת לשנתה השלישית, ממשל ביידן ממשיך לנסות לפגוע ולבודד את כלכלת רוסיה.  בין השאר, הקפאת מאות מיליארדי דולרים של נכסי הבנק המרכזי הרוסי, חקיקת מגבלות סחר כדי לנסות לחסום את זרימת הטכנולוגיה. ושיבוש רכישת ציוד שרוסיה משתמשת בו כדי לספק לצבא הרוסי.

גם האיחוד האירופי הטיל סנקציות על כמעט 200 אנשים וגופים שסייעו לרוסיה לרכוש נשק או לעשות עסקים בתוך הגוש. בריטניה גם הכריזה השבוע סנקציות על חברות הקשורות לשרשרת אספקת התחמושת של רוסיה, וכן על שישה רוסים שהואשמו בניהול הכלא שבו מת נבלני.

למרות המאמץ להפעיל לחץ כלכלי על רוסיה, היא הצליחה להתמודד במידה רבה עם ההגבלות והסנקציות. סין, הודו וברזיל קנו נפט רוסי בכמויות שיא, וההוצאות על המאמץ המלחמתי עוררו את הכלכלה הרוסית, שקרן המטבע הבינלאומית אמרה בחודש שעבר שצמחה מהר מהצפוי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום