7 שנות מאסר נוספות לנאצי שניסה לבצע טבח בבית כנסת

נאצי שכבר מרצה מאסר עולם על נסיון לבצע טבח בבית כנסת בגרמניה, בשנת 2019, קיבל עוד 7 שנים בכלא, לאחר שלקח שני סוהרים כבני ערובה ואיים עליהם בנשק חם תוצרת עצמית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 28.2.2024 | 08:01

הרוצח בעיר האלה בגרמניה ביום כיפור | צילום: צילום מסך

סטפן באלייט, נידון למאסר עולם בגין רצח שני אנשים לא יהודים במהלך ניסיון לבצע טבח בבית כנסת בגרמניה ביום כיפור ב-2019, בית משפט בגרמניה הוסיף לו שבע שנים נוספות לאחר שהשתמש בנשק חם מתוצרת עצמית לחטוף שני סוהרים כבני ערובה בניסיון לברוח מהכלא.

כאשר סוכל ניסיונו לפרוץ לבית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, ב-9 באוקטובר 2019 ביום כיפור, שם התכוון לטבוח במתפללים שבתוכו, הוא ירה והרג במקום זאת שני עוברי אורח לא יהודים.

הוא נידון למאסר עולם בשנת 2020 והוחזק בכלא ליד מגדבורג, הוא השתמש בנשק חם מתוצרת עצמית בכ-12 בדצמבר 2022. הנאצי בן ה-32 דרש מאחד הסוהרים לפתוח דלתות ושערים כדי לאפשר לו להימלט, ואיים ב"ספירה לאחור" עם כלי הנשק שלו - שלדבריו הוא "בנה ממגוון חפצים יומיומיים" - ואפילו ירה "יריית אזהרה".

הוא ויתר על הניסיון ברגע שהתברר שאין לו סיכוי לעזוב את הכלא, אפילו עם סיוע של בני הערובה שלו. השופטת הנז-פון סטדן הוסיפה לו שבע שנים נוספות וחייבה אותו לשלם פיצוי בסך 25,262 אירו לשני סוהרי הכלא, שאמנם לא נפגעו פיזית, אך סבלו מנזק נפשי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום