סנאטורים שיבחו את גדול עסקני ארה"ב

העסקן החסידי הרב משה מורגרטן מניו יורק, מגדולי העסקנים בארצות הברית שהוביל מהלכים גדולים, נאם באירוע שבע ברכות לבתו בנוכחות ארבעה סנאטורים אמריקאים, סיפר על משפחות חשוכי ילדים להן ארגונו מסייע. וסיפר על הסייעתא דשמיא שהיתה לו. הזמרים ישי ריבו ושלום למר הנעימו את הערב

יענקי פרבר | חדשות בעולם 29.2.2024 | 07:35

סנאטור קורי בוקר באירוע עם הרב מורגרטן | צילום: באדיבות המצלם

באירוע שבע ברכות שהתקיים בניו יורק, השתתפו בכירים רבים מהממשל בארה"ב, שסייעו לארגון 'צדק' בראשות הרב משה מורגרטן חסיד סקווירא מגדולי עסקני היהדות החרדית בארה"ב. הזמרים ישי ריבו ושלום למר הנעימו את הערב, למר הקדיש את השיר "אלוקים יברך את אמריקה" לסנאטור הדמקרטי קורי בוקר, ידיד גדול של ישראל, ששיבח את הרב משה מורגרטן על הפעילות הרבה שלו, והבטיח שמשרדו יסייע בכל מה שצריך.

 

הרב משה מורגרטן, התפרסם לאחר שהוביל מספר מבצעים גדולים לשחרור אנשים רבים שהיו בסכנת חיים באפגניסטן בעת נסיגת ארצות הברית מהמדינה, כמו כן הרב מורגרטן פעל לחוקק את חוק הרפורמה אצל אסירי צווארון לבן בארה"ב, ובכך הצליח להביא לשחרור יהודים רבים שקיבלו עונש מאסר ארוך, על עברות של מיסים, או אי דיוק בדיווחים לרשויות המס, וכולי'.

 

הרב מורגרטן היה פעיל מאוד בהצלת יהודים רבים באוקראינה שהיו נתונים לסכנת חיים, והביא לתרומת עשרות אמבולנסים למדינה תחת ארגונו 'צדק', וגרם בשנה שעברה לנשיא זלנסקי לבקש לפגוש אותו באופן אישי, בזמן שהרב מורגרטן היה בדרכו לנשיא זלנסקי, מספר סנאטורים בארצות הברית התקשרו אליו וביקשו ממנו להעביר מסרים לזלנסקי.

הרב מורגרטן שפועל רבות למען יהודי ארצות הברית, פועל בימים אלה להעביר חוק שייטיב עם משפחות חשוכי ילדים, בארצות הברית אין סיוע של המדינה לטיפולים רפואיים למשפחות חשוכי ילדים, בעוד בארץ ישנם קופות חולים, כולל סיוע מסוים מהמדינה, כולל ארגונים שונים שמסייעים למשפחות חשוכי ילדים. בארצות הברית חברות הביטוח לא מממנות טיפולים למשפחות חשוכי ילדים וגם המדינה לא מסייעת בכך.

באירוע השתתף רוג'ר ויין מרשל, רפובליקני, רופא לשעבר, המכהן כסנאטור מטעם מדינת קנזס. קורי אנטוני בוקר, חבר המפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת ניו ג'רזי. ג'יימס דייוויד ואנס, רפובליקני, המכהן כסנאטור מטעם מדינת אוהיו. וקורי מילס, רפובליקני המכהן כחבר בית הנבחרים מטעם מדינת פלורידה. הסנאטורים שיבחו בנאומים מרשימים את פעילות ארגון 'צדק' שבראשו עומד הרב מורגרטן.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום