מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית: "קורא לאיראן לשתף פעולה"

מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר כי חלפו חלפו שלוש שנים מאז שהסוכנות הצליחה לקבל גישה מושלמת לכל מה שקורה באיראן. עוד קרא לשיתוף פעולה מצידה

שלו שינברג | חדשות בעולם 4.3.2024 | 15:27

אחד המקומות של הגרעין האיראני | צילום: צילום מסך

מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית קורא לאיראן לשוב ולשתף פעולה עם הסוכנות.

"הסוכנות איבדה את היכולת לקבל מידע על הייצור והמלאי של צנטריפוגות, רוטורים ומפוחים, מים כבדים וריכוזי אורניום. חלפו שלוש שנים מאז הפסיקה איראן ליישם באופן זמני את הפרוטוקול הנוסף שלה, ולכן חלפו גם שלוש שנים מאז שהסוכנות הצליחה לקבל גישה מושלמת לכל מה שקורה באיראן", אמר. 

"אני מצטער מאוד על כך שאיראן עדיין לא חזרה בה מהחלטתה לבטל את ייעודם של כמה פקחי סוכנות מנוסים", הוסיף המנכ"ל רפאל גרוסי.

"רק באמצעות מעורבות בונה ומשמעותית ניתן לטפל בכל החששות הללו, ושוב אני קורא לאיראן לשתף פעולה באופן מלא וחד משמעי עם הסוכנות".

לפני כשבוע דווח כי על פי שני דיווחים חסויים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מלאי האורניום המועשר הכולל של איראן נאמד ב-5,525.5 ק"ג נכון ל-10 בפברואר, עלייה של 1,038.7 ק"ג מהדוח הרבעוני האחרון בנובמבר.

יחד עם זאת, איראן ערבבה 31.8 ק"ג של אורניום מעושר לרמה של עד 60%. המשמעות למעשה היא כי אמנם איראן הגדילה את כמות האורניום, אך הוא פחות מזוקק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום