ישראל תקפה באיראן: פיצוצים בבסיס צבאי סמוך לעיר איספהאן

בכירים איראנים דיווחו על פיצוצים בבסיס צבאי סמוך לעיר איספהאן. הפיצוצים אירעו לאחר שישראל איימה לנקום על התקיפה הישירה הראשונה אי פעם של איראן במדינה. ה'ניו יורק טיימס' מדווח מפי שני גורמי ביטחון ישראלים כי ישראל תקפה באיראן

יענקי פרבר | חרבות ברזל 19.4.2024 | 07:15

מטוס קרב | צילום: איל מרגולין, פלאש 90

ה'ניו יורק טיימס' מדווח מפי שני גורמי ביטחון ישראלים כי ישראל תקפה באיראן, כתגובה למתקפה של איראן על ישראל לפני כחמישה ימים.

שלושה גורמים איראניים אישרו כי בסיס אווירי צבאי סמוך לעיר איספהאן, במרכז איראן, הותקף מוקדם ביום שישי, אך לא אמרו איזו מדינה ביצעה את המתקפה. פארס ניוז, סוכנות ידיעות איראנית המזוהה עם משמרות המהפכה האסלאמית, דיווחה כי נשמעו פיצוצים סמוך לנמל התעופה האזרחי של איספהאן, והוסיפה כי סיבת הפיצוצים לא ברורה.

אתרי מעקב אחר טיסות הראו כי מטוסים אזרחיים הסיטו את מסלוליהם הרחק מהאזור.

 

רשת CNN דיווחה כי ארה"ב קיבלה אזהרה מוקדמת על התקיפה של ישראל נגד איראן, אך "לא תמכה בכך", אמר גורם אמריקני בכיר. ישראל הודיעה לארה"ב אתמול שהיא תנקום באיראן בימים הקרובים, אמר גורם אמריקאי בכיר.

ישראל ביצעה תקיפה בתוך איראן, אמר בכיר אמריקאי ל-CNN. התקיפה אירעה שעות ספורות לאחר ששר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, אמר בראיון ל-CNN כי אם ישראל  תנקוט פעולה צבאית נוספת נגדה תהיה "מיידית וברמה מקסימלית".

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי מתקני הגרעין בעיא איספהאן "מאובטחים לחלוטין", תוך ציטוט של "מקור אמין". הציפייה האמריקנית הייתה שישראל לא תפגע במתקנים אזרחיים או גרעיניים, כך אמר בכיר אמריקאי ל-CNN. מטרת התקיפה לא הייתה גרעינית, הוסיף הגורם.

דובר צה"ל מסר לרשת CNN כי "אין להם תגובה בשלב זה", כאשר נשאל לגבי דיווחים על פיצוצים באיראן.

על פי דיווחים ערביים, ישראל תקפה הלילה גם בסוריה. ערוץ אל-עאלם האיראני דיווח על תקיפה ישראלית בדרום סוריה. על פי הדיווח הותקף בסיס מכ"מ. רשת אל-ג'זירה דיווחה על הפצצות של כמה אתרים בדרום סוריה בפרברי העיר דרעא כולל שני שדות תעופה.

סוכנות סאברין ניוז העיראקית, המזוהה עם איראן, דיווחה על פעילות מוגברת של כלי טיס אמריקנים בשמי עיראק. בעיראק דווח על פיצוצים בדרום המדינה.

בחדרי חרדים 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום