הצוואה בביאלא: הבן הגדול הכתיר את הבן הרביעי לאדמו"ר יחיד

הוקראה הצוואה בביאלא - יש רק אדמו"ר אחד: הבן הגדול הרה"צ רבי חיים יהודה לייביש רבינוביץ רב ביהמ"ד שערי מרדכי במנצ'סטר, הכתיר במלאת השבעה את אחיו הרביעי הרה"צ רבי יצחק יוסף דוב רבינוביץ לאדמו"ר החדש כפי הצוואה שכתב הרבי זצ"ל

משה ויסברג | חרדים 16.5.2024 | 12:31

הרבי החדש מביאלא | צילום: שוקי לרר

במלאת השבעה להסתלקותו של האדמו"ר מביאלא זצ"ל בעל ה'מבשר טוב' וזקן חברי מועצת גדולי התורה התכנסו בבית המדרש של החסידות למעמד  סיום השבעה וקיום הצוואה של הרבי זצ"ל.

הבן הגדול הרה"צ רבי חיים יהודה לייביש רבינוביץ רב בית המדרש שערי מרדכי במנצ'סטר הכתיר את אחיו הרביעי הרה"צ רבי יצחק יוסף דוב רבינוביץ לאדמו"ר החדש כפי הצוואה שכתב הרבי זצ"ל. 

 

מעמד סיום השבעה וההכתרה בביאלא צילום: שוקי לרר

כזכור, בצוואה שדלפה השבוע ופורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' כותב הרבי זצ"ל: "בענין ההנהגה. הנה הודות להשם יתברך בני היקרים שליט"א כולם אהובים כולם ברורים ברוכי ה', וכולם שווים לפני לטובה. – אבל למינוי ההנהגה צריך ענינים מיוחדים הנצרכים לנהל עדת ישורון. וגם יש בזה עבדות קשה ולא שררה, כמו שמפורש בגמרא בהוריות כמדומין אתם ששררה אני נותן לכם עבדות אני נותן לכם, ובזה ממנה אני את בני מוהר"ר יצחק יוסף דוב שליט"א להנהיג העדה הקדושה, לאורך ימים ושנים טובות".

הבן הגדול רבי לייביש מכתיר את אחיו | צילום: שוקי לרר

הבוקר התכנסו מאות החסידים מכל רחבי הארץ למעמד שנפתח בהקראת הצוואה על ידי הבן הגדול רבי לייביש שהכתיר את אחיו הרביעי כפי רצון אביהם זצ"ל והקריא פרקים מהצוואה והודה לכל בית האדמו"ר זצ"ל. 

לאחר מכן עלו זקני החסידים בראשות הגר"י ברנד והגישו קוויטלא'ך לאדמו"ר שפרץ בבכי בהתרגשות. 

הרבי החדש נשא דברים נרגשים ועמד על חובת האחדות שתבע אביו הרבי זצ"ל. לאחר מכן נערך מעמד סיום משניות לזכרו של הרבי. 

החסידים קוראים את הצוואה בשקיקה | צילום: שוקי לרר

בסיום המעמד נערך מעמד 'לחיים' מיוחד כשהרבי החדש מאחל 'לחיים' לכלל החסידים ששרו 'קה זכות אבות יגן עלינו'. לאחר מכן יצא האדמו"ר והחסידים שרו 'כי אורך ימים ושנות חיים'.

מיד לאחר המעמד עלו החסידים להר הזיתים לפקוד את ציון הרבי זצ"ל בתפילה שיבשר טוב לעמו ויפעל ישועות עבור כלל ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום