זו הסיבה: בכולל 'חזון איש' התפללו בשבת ללא כהנים

בכולל חזון איש בבני ברק נאלצו להתפלל בשבת האחרונה ללא כהנים עקב פטירת אחד המתפללים שהתמוטט בכניסה לכולל. מדובר במקרה שני תוך שבוע שבו הכהנים נאלצים לצאת

משה ויסברג | חרדים 2.6.2024 | 19:38

כולל חזון איש | צילום: שוקי לרר

דרמה של ממש התרחשה בשבת בבוקר בבית הכנסת שבכולל חזון איש. מתפלל שהגיע קצת אחרי השעה 7:00 בבוקר מצא גבר כשהוא מוטל על הרצפה, מיד דפק בביתו של ראש הכולל הגאון רבי שאול קרליץ והזעיק את כוחות ההצלה שמיד התחילו בפעולות החייאה, אך לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.

מדובר ברב הגאון רבי אלימלך משה רצקר זצ"ל שהתמוטט בפתע פתאום, מיד התחוללה דרמה הלכתית בשל טומאת כהנים במבנה הכולל ובבניינים הסמוכים. בשל כך התפילות בכולל חזון איש בין הישן ובין החדש וכן במניין המתקיים בכולל הלפרין ועוד  נאלצו להתפלל בלי כהנים גם לא בעלייה לתורה.

כוחות משטרה שהגיעו למקום החלו לחקור את האירוע, בתחילה חשבו לקחת את גופת המנוח למכון באבו כביר בכדי לחקור את סיבת המוות, קמבץ זק"א ת"א יחיאל גולדמן הוזעק למקום מביתו ולאחר דין ודברים מול קציני המשטרה המנוח שוחרר לקבורה. גוי של הצלה גוש דן לקח את הנפטר באמבולנס של זק"א ת"א לקירור עד הלוויה במוצאי שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במקרה שני תוך זמן קצר בכולל חזון איש. לאחר שביום חמישי האחרון נפטרה בשיבה טובה הגברת מרים לוי ע"ה בביתה ברחוב הלפרין 10, הבניין הנ"ל מתחבר לבניינים הסמוכים בהם גם כולל חזון איש והבניינים הסמוכים, מדובר על שעה 4 וחצי אחה"צ בזמן סדר ב', השמועה עברה מפה לאוזן והכהנים הלומדים בכוללים הסמוכים נאלצו לצאת החוצה גם כאן קמב"ץ זק"א יחיאל גולדמן הגיע למקום ופעל שהמשטרה תגיע במהירות למקום (כל פטירה מחוץ למוסד רפואי דורשת הגעת משטרה) ואמבולנס זק"א העביר מיד את הנפטרת לקבורה בירושלים והכהנים שבו ללימודם בכולל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום