העיתונאי יצא נגד יום ירושלים - "דוחה ומגעיל" וחטף

"כתושב מזרח ירושלים, צריך להגיד את זה בכל שנה והשנה במיוחד: אין שום דבר חגיגי ביום ירושלים. פחדים לצאת מהבית כדי לא לקבל מכות" | חבריו לברנז'ה תקפו

קובי עוזיאלי | תקשורת 7.6.2024 | 09:25

סולימאן מסוואדה | צילום: מתוך שידורי כאן 11

הכתב המדיני של 'כאן 11', סולימאן מסוואדה, התייחס בשידור חי להתפרעויות של קומץ צעירים במצעד הדגלים ואמר, "כתושב מזרח ירושלים, צריך להגיד את זה בכל שנה והשנה במיוחד: אין שום דבר חגיגי ביום ירושלים. זה אחד הימים הכי דוחים והכי מגעילים בשנה בעיניי".

לדבריו, "העסקים בעיר העתיקה נסגרים מחשש לפגיעה ע״י ״החוגגים״, התושבים (כמו רבים מחבריי ובני משפחתי) מפחדים לצאת מהבית כדי לא לקבל מכות, וכמובן קריאות ההסתה והטיפול בכפפות של משי בבריונים שהם ממש לא קומץ".

הסרטון נמצא כבר יממה ברשת וזכה למעל 226 אלף צפיות, בעוד אחרי מסוואדה עוקבים רק 34.8 אלף חשבונות, וזאת הודות לכמעט 400 שיתופים.

הכתב והמגיש ב'כאן' זאב קם, הגיב לדבריו בציוץ נפרד וכתב: "אני חושב שקצת התבלבלנו. לא התושבים הערבים ממזרח ירושלים יגדירו למדינת ישראל האם יום ירושלים הוא יום לגיטימי או לא והאם הוא מתנהל באופן חגיגי מספיק. כל השיח הזה הוא עוד דוגמה לאיבוד העשתונות הערכי שקיים אצל חלקים מאיתנו וחוסר הבנה בסיסי מי הם החוגגים ביום הזה".

כתב 'ידיעות אחרונות', עמיחי אתאלי הגיב לו באריכות מדוע הוא טועה ובשורה התחתונה כתב למסוואדה: "יום ירושלים הוא יום שבו הנער היהודי מרגיש בפעם ראשונה מזה 364 ימים שהוא יכול להרים ראש בעיר העתיקה ולצאת מהחור שלו. זה מתפרץ בצורה טיפשית. היא גם יכולה להיגמר בקריעה של כמה חולצות והרס של מספר באסטות. איני לא מזלזל בזה, אבל כאמור, אין שום קנה מידה להשוואה."

עוד שיתף באבלו האישי וכתב: "בעיר העתיקה מאז ששבנו אליה, נרצח מוסלמי אחד בידי יהודים, בפיגוע הרימון בשוק הקצבים בשנת 1992.

מאידך, אלפי אלפים של יהודים תמימים הותקפו בה, עשרות רבות נדקרו ונורו. לא יודע מספר אבל רבים מהם נרצחו באופן החביב על מוסלמים, שחיטה עם הידיים.

אחד מהם הוא אחי אלחנן, שהפרובוקציה שביצע היתה הליכה ברחוב. בגינה הוא נידון למוות בשתי סכינים ענקיות, גרירה לחדר אשפה, שם דימם למוות עד שחבריו מצאו את גופתו כעבור כעשר שעות". (זהו רק חלק מהתגובה הארוכה)

סולימאן מסוואדה הגיב לאתאלי: "אני לא מתכוון להתווכח עם אח שכול. במיוחד אתה. אבל לראות אותך כותב ״לכאורה חפים מפשע״, די עצרתי לקרוא כאן. ועוד משהו, זה שאתה יהודי לא מקנה לך שום זכות יתר על ירושלים או כל עיר אחרת עלי אדמות. שמחתי לעזור".

מגיש 'ערוץ 14', בועז גולן היה חריף יותר וכתב: "סולימאן מסוודה, שמקבל כסף ציבורי כעיתונאי בתאגיד, מתעב את יום ירושלים ורואה בו יום מגעיל. הימים האלה עבורו ״מגעילים״. יהיו טענותיו וסיבותיו אשר יהיו, הוא חייב לעוף מהתאגיד הציבורי".

"מסוודה, עוד לא הפנים שישראל היא מדינת היהודים ובירתה הנצחית היא ירושלים. הוא מוזמן לעבור למדינה אחרת.

ממציא סיפורים על פחד ערבים מיהודים, במקום להציג את המציאות האמתית. מי מאיתנו מסוגל להכנס חופשי לכפר ערבי? כמה כלי רכב רוסקו באבנים בכפרי ירושלים לישראלים שעברו שם? ים פיגועים ע״י ערביי ירושלים.

מעניין האם מסוודה חטף פעם בירושלים אבנים לרכב שהושלכו ע״י יהודים...". כך בועז גולן.

לצד אלה, עוד תגובות רבות נכתבו ברשת בעד ונגד דבריו של מסוואדה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום