לעקוף את נתניהו: ממשל ביידן בודק שחרור חטופים אמריקאים בהסכם ישיר עם חמאס

ממשל ביידן דן לגבי משא ומתן פוטנציאלי על הסכם חד צדדי עם חמאס לשחרור חטופים אמריקאים, אם גם המשא ומתן הנוכחי לא יבשיל לעסקה. אם יתחילו שיחות בנושא, הם לא יכללו את ישראל ויתנהלו באמצעות הקטארים

יענקי פרבר | מדיני 10.6.2024 | 12:49

מנהרה בה הוחזקו חטופים | צילום: דובר צה"ל

בכירים ממשל ביידן דנו במשא ומתן פוטנציאלי על הסכם חד-צדדי עם חמאס להביא לשחרורם של חמישה אזרחים אמריקאים המוחזקים בעזה אם שיחות על הפסקת האש הנוכחיות הכוללות ייכשלו, כך לפי בכירים בארה"ב שוחחו עם רשת NBC.

על פי הדיווח, המשא ומתן לא יכלול את ישראל ויתנהל באמצעות הקטארים, גורמים בבית הלבן סירבו להגיב.

בממשל ביידן סבורים כי חמאס מחזיק בחמישה אמריקאים שנחטפו במהלך מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר. האמריקאים מקווים גם לשחרר את שרידיהם של שלושה אזרחים אמריקאים נוספים, שנהרגו באותו יום על ידי חמאס וגופותיהם בעזה.

הגורמים הרשמיים ששוחחו עם NBC לא אמרו מה ארה"ב יכולה לתת לחמאס בתמורה לשחרור אמריקאים. הגורמים הרשמיים אמרו כי לחמאס זה יכול להיות תמריץ, כי פעולה כזו עשויה להגביר עוד יותר את היחסים המתוחים בין ארה"ב לישראל ולהפעיל לחץ פוליטי פנימי נוסף על ראש הממשלה נתניהו.

אחד הבכירים האמריקאים לשעבר אמר כי בדיונים הפנימיים בדקו האם הסכם חד-צדדי אמריקאי עם חמאס עשוי ללחוץ על נתניהו להסכים להצעת הפסקת האש הנוכחית.

חמשת האמריקנים שככל הנראה מוחזקים בעזה הם עדן אלכסנדר, שגיא דקל-חן, הרש גולדברג-פולין, עומר נאוטרה וקית' סיגל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום