בלינקן: חמאס הכניס שינויים להצעה, חלקם אפשריים וחלקם לא

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים: "אם חמאס ימשיך לסרב להצעות השונות - יהיה ברור לכולם ברחבי העולם שהאחריות עליו, וכי הוא החליט להמשיך במלחמה"

שלו שינברג | מדיני 12.6.2024 | 21:57

מזכיר המדינה בלינקן בביקור בישראל | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן קיים מסיבת עיתונאים היום עם ראש ממשלת קטאר בה התייחס בין היתר למגעים לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס. 

בלינקן אמר: "הדרך היעילה ביותר להפסיק את הסבל של הפלסטינים והישראלים תהיה באמצעות קבלת הסכם הפסקת אש ושחרור החטופים". עוד הוסיף: "אם חמאס ימשיך לסרב להצעות השונות - יהיה ברור לכולם ברחבי העולם שהאחריות עליו, וכי הוא החליט להמשיך במלחמה". 

ראש ממשלת קטאר אמר במסיבת העיתונאים: "אנו מפעילים לחץ על שני הצדדים, ישראל וחמאס. כמתווכים, אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לגשר על הפערים בין הצדדים ללא משוא פנים, אבל הדבר לוקח זמן".

בריאיון לרשת אל-ג'זירה אמר בלינקן: "נתניהו שב וחזר על תמיכתו בהצעת ביידן ועל הפסקת אש מיידית, והסכים שבזמן הפסקת האש ישראל תיסוג מהאזורים המאוכלסים ותאפשר לתושבים לשוב לבתיהם וליהנות מסיוע הומניטרי רב יותר". 

על "מבצע ארנון" אמר: "לחמאס היכולת לשחרר את החטופים בכל יום מאז החטיפה, ולישראל יש הזכות לנסות לשחרר את אזרחיהם. אני מקווה שאזרחים לא ייהרגו במהלך ניסיונות החילוץ, אבל הדרך הטובה ביותר לשחרר את החטופים היא באמצעות הסכם הפסקת אש".

כשנשאל בלינקן האם ארצות הברית סייעה לישראל במבצע, השיב: "אינני רוצה לדבר ספציפית על המבצע, אבל אנחנו מסייעים לישראל באיתורם של חטופים כשמגיע לידינו מידע רלוונטי בעניין".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום