ביום מתן תורה: הכנסת ספר תורה להיכל ישיבת פוניבז'

בציון 80 שנה להקמת הישיבה הוכנס ספר תורה בחג השבועות לישיבת פוניבז'. במוצאי החג נערכה סעודת מצווה בהשתתפות ראשי ורבני הישיבות ואלפי התלמידים מכלל הישיבות. צפו בתיעוד מסכם

משה ויסברג | גלריות 15.6.2024 | 22:30

מעמד הכנסת ס"ת לישיבת פוניבז' | צילום: באדיבות המצלם

עיצומו של יום חג השבועות התקיים בישיבת פוניבז' המעטירה מעמד נרגש של הכנסת ספר תורה שהוכנס להיכל הישיבה הקדושה, בציון שמונים שנה להקמת אם הישיבות.

מעמד כתיבת האותיות נערך במוצאי שבת קודש במדבר, במעונו של ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ, כאשר התקבצו ובאו כל רבני הישיבה לביתו של ראש הישיבה כדי לזכות לכתוב אות בספר התורה החדש.

בשעה 4:30 לפנות בוקר יצאה התהלוכה לכבודה של תורה מבנין הכולל המיתולוגי לעבר היכל
הישיבה.

קודם קריאת התורה, כשספר התורה החדש יצא לראשונה מארון הקודש שבהיכל הישיבה, הוצאו יחד עימו כל ספרי התורה מארון הקודש הזהב, והתקיימו 'הקפות' קצרות בהשתתפות אלפים, ובראשם ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ, ורבני הישיבה. הריקודים נמשכו שעה ארוכה לכבוד התורה ולומדיה.

 

ריקודים בסעודת המצווה בהכנסת ס"ת בפוניבז' צילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן החלו בהתרגשות בקריאת ה'אקדמות', וקריאת התורה בספר התורה החדש, כשרבני הישיבה והתורם מתכבדים בעליות.

במוצאי חג מתן תורה התקיימה ברוב פאר והדר סעודת המצווה באולמות היכלי מלכות בהשתתפות אלפים רבים.

את המעמד הגדול פיארו כבוד, ראשי ורבני הישיבה, ורבני הישיבות שע"י הישיבה ברחבי הארץ. הישיבה הגדולה 'באר מרדכי', ישיבת 'אהל תורה' לצעירים ירושלים, ישיבת 'דרכי שמואל' לצעירים בית שמש, שחוסים תחת כנפיו של ראש ישיבת פוניבז'.

במרכז המעמד נשמעו ברוב קשב משאותם של ראשי ורבני הישיבה, את המעמד פתח המשגיח הגה"צ רבי אליהו אליעזר דסלר, לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי יחיאל הלוי דז'ימיטרובסק מראשי הישיבה, לאחריו נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי אשר הכהן דויטש, לאחר מכן נשא דברים מכניס ספר התורה הרב מנשה גולד.

האירוע הגיע לשיאו כאשר המנחה הכריז על משאו של ראש הישיבה, והאלפים קמו ממקומם לקול שירת 'צהלי ורוני יושבת ציון כי גדול בקרביך'. ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ הרחיב בתוך דבריו על הזכות האדירה להכניס ספר תורה לישיבה הקדושה, וזכותם הגדולה של כל המוסדות שתחת כנפי הישיבה הקדושה, שבהם מגדלים את הדור הבא של התלמידי חכמים.

המעמד הסתיים בשעת לילה מאוחרת בריקודים של מצוה לכבוד התורה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום