בראשות הרבי: רבבות חסידים ליוו את הרבנית מגור ע"ה

בראשות האדמו"ר מגור ובמעמד רבבות חסידים המונים השתתפו בהלווית הנכדה האחרונה של ה'שפת אמת' זיע"א הרבנית הצדקנית מרת ציפורא פייגא אלתר ע"ה אלמנת האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל. הרבנית נטמנה בבית החיים סנהדריה. צפו בתיעוד ענק ומסכם ממסע הלוויה

משה ויסברג | גלריות 16.6.2024 | 21:33

הלווית הרבנית מגור ע"ה | צילום: יוסי רוזנבוים

בראשות האדמו"ר מגור ובמעמד עשרות אלפי חסידי גור שבאו מכל רחבי הארץ הובאה למנוחות הרבנית ציפורה פייגא אלתר ע"ה אלמנת האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל.

לאחר מסע הלוויה בביתה ברחוב יהודה הלוי בבני ברק ובביתה בישיבת 'שפת אמת' בירושלים שם ספדה לה בנה הגדול הגרי"מ אלתר ונכדה, הגיע הרכב עם מיטת הרבנית ע"ה ונעצר על יד ביהמ"ד הגדול של חסידי גור ברחוב ירמיהו שם חיכה לה האדמ"ר מגור יחד עם קהל ההמונים ושם ספד לה בנה הגאון החסיד רבי יצחק דוד אלתר ראש כולל להוראה גור בבני ברק.

 

הלווית הרבנית מגור ע"ה צילום: דוד דביר

בדבריו העלה הגרי"ד על נס את מידותיה התרומיות והמיוחדות כשהוא מבכה על החלל הגדול שנפער בלכתה של נכדת בעל השפת אמת זי"ע. בדבריו ציין שאף בעתותי צרה ומכאוב כאשר עברה טרגדיה נוראית בלכת בנה הגה"ח רבי יהודה אריה זצ"ל לעולמו בדמי ימיו בתאונה מחרידה וכן כאשר נפטר לה בן נוסף בהיותו ילד ראו את אמונתה המיוחדת ברבש"ע בשקט ושלוות נפש קיבלה יסורים ולא התלוננה.

בהתבוננו על מידותיה ציין אף עובדה מעניינת שרק לאחרונה התגלה כי ביום מן הימים הבחינו המשפחה שנעלמו לה כל התכשיטים והתברר שהיא בחמלתה מסרה זאת לכלה חסרת אמצעים שלא היה ביכולתה לקנות תכשיטים לחתונתה. כמו כן אף ציין הגרי"ד בדבריו את התמסרותה המיוחדת של רעייתו כלת הרבנית ע"ה לחמותה. כאשר היא סעדה את חמותה הרבנית באופן שמעורר השתאות, ויחד עמה אף את בנו ר' פנחס מנחם שדאג וסייע לה בכל ימי חוליה.

לאחר דברי ההספד ואמירת הקדיש בתוך גוש שחור וענק פילסו ההמונים בהצלחה ובקושי רב מקום לרכב החברא קדישא שנשא את מיטת הרבנית ע"ה כאשר מאחור האדמו"ר מגור מלווה ברכבו את רכב החברא קדישא וברקע נשמעים אמירות ה'יושב בסתר' מפי רבבות המלווים שבאו לחלוק לה את כבודה האחרון.

לאחר מכן יצא מסע הלוויה לבית המדרש 'פני מנחם' ברחוב יוסף זיו שם ספד לה בנה ראש הישיבה הגר"ש אלתר שעמד בדבריו על היותה הרבנית ע"ה מבררת מקחה של אבינו אדמו"ר זי"ע, שעמדה לימינו ולימין הרבצת תורתו והנהגתו כל חייה. המליץ עליה את הכתוב בפרשה "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" – 'פני המנורה' זה הרבי הפני מנחם זי"ע שהאיר את העולם בתורתו וקדושתו, והרבנית היתה "אל מול" המנורה, שעמדה למולו לברר מקחו ולסייע בעדו כל הימים, "שבעת הנרות" – אלו שבעת ילדיה, שהאירה לכל אחד מהם על פי דרכו, בחכמתה ותבונתה. 

לאחריו הספיד בן הזקונים הגה"ח רבי דניאל חיים אלתר ראש ישיבת פני מנחם, שסיפר כיצד בהלווית חמותה אשת חבר לכ"ק אדמו"ר האמרי אמת זי"ע, המליץ עליה אדמו"ר הבית ישראל זי"ע, שהיא לא היתה רק "אשת חבר" אלא גם חבר בעצמה, ונאים הדברים עליה גם כן, בהיותה בבחינת 'תורת אמך' שהורתה דעת אמת לצאצאיה ושומעי לקחה.

בהמשך נקברה בבית הקברות סנהדריה ליד קברותיהם של בני משפחת נכדי ה'שפת אמת' וה'אמרי אמת' זיע"א, ובהם הוריה זצ"ל וחמותה אשת האדמו"ר האמרי אמת מגור זי"ע.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום