מי יותר גדול? הסינים עקפו את האמריקאים בסיבוב

יפן היא עדיין השליטה הבלתי מעורערת של שוק הרכב העולמי עם 23.6 מיליון מכוניות חדשות שנמכרו. המכירות של מכוניות של יצרני רכב יפנים תפסו 29% מתוך שוק הרכב העולמי

רוני נאק | רכב ותחבורה 17.6.2024 | 09:58

אוניית גלנוע של BYD - עד 7,000 כלי רכב בתפוסה מלאה | צילום: BYD

מי יותר גדול, סין או ארצות הברית? נתונים של ג'ייטו דיינמיקס אשר מנתחים את שוק הרכב העולמי קובעים כי לראשונה הסינים השאירו לאמריקאים אבק.

הנתונים של ג'ייטו דיינמיקס מתייחסים למכירות גלובלית. כלומר, למכירות של רכבים בכל העולם. לפי עיקר הנתונים שג'ייטו דיינמיקס מפרסמת, יצרני הרכב הסינים מכרו בשנה שעברה 13.4 מיליון כלי רכב שהיוו 17.9% מתוך סך המכירות העולמיות של כלי רכב בשנה שעברה.

לשם השוואה, יצרני הרכב האמריקאים הצליחו בשנה שעברה למכור 11.9 מיליון מכוניות שהיוו 15.2% מהמכוניות שנמכרו בעולם. תכל'ס זו השנה הראשונה שבה יצרני הרכב הסינים עוברים את האמריקאים. אבל הבכורה בשוק אינה של סין או של ארצות הברית: יפן היא עדיין השליטה הבלתי מעורערת של שוק הרכב העולמי עם 23.6 מיליון מכוניות חדשות שנמכרו. המכירות של מכוניות של יצרני רכב יפנים תפסו 29% מתוך שוק הרכב העולמי.

עוד נקודה חשובה ומעניינת: 22% מהמכוניות החדשות שנמכרו בעולם בשנה שעברה הגיעו לשווקים מתעוררים. הכוונה היא למדינות שהן לא בהכרח הכי גדולות והכי חזקות. מה שזה אומר זה שיצרני הרכב הסינים גילו שדווקא המדינות בהן ליצרני הרכב הגדולים והוותיקים אין אחיזה הן המדינות שהכי כדאי להשקיע בהן. השיטה הזאת היא לא חדשה: כשיונדאי למשל התחילה לייצא מכוניות מקוריאה, אתם לא תאמינו אבל דרום אמריקה היתה אחד השווקים הראשונים שלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום