תיעוד: בפיטסבורג הכניסו ספר תורה לעילוי נשמת איש החסד

ספר תורה הוכנס לישיבת פיטסבורג באשדוד לע"נ של איש החסד והמעש הרב אבישלום ינקוביץ ז"ל שנפטר בצעירותו. הצלם יהושע פרוכטר מגיש תיעוד מסכם מהמעמד

משה ויסברג | גלריות 16.6.2024 | 15:53

הכנסת ס"ת לישיבת פיטסבורג | צילום: יהושע פרוכטר

מעמד מרומם, של "הכנסת ספר תורה" להיכל ישיבת בני אברהם דחסידי פיטסבורג, נערך בערב חג השבועות, לעילוי נשמתו של איש החסד והמעש, הבלתי נשכח, ר' אבישלום ינקוביץ ז"ל.

כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה, שנכתב בהידור רב, התקיימה בבית בני המשפחה, כשאל הבית מתקבצים רבים רבים אשר ביקשו ליטול חלק בפועל בכתיבת ספר התורה המהודר.

במקביל למעמד כתיבת האותיות ארגנו אנשי הועדה המכינה את מאות ילדי ת"ת "בני אברהם" דחסידי פיטסבורג כשאליהם מצטרפים עוד מילדי התת"ים בעיר אשדוד לאורכם של הרחובות המרכזיים של רובע ג' לתהלוכת ענק כאשר בידיהם אבוקות של אור לכבודה של תורה.

בתום מעמד כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה ע"י האדמו"ר, יצא ספר התורה לרחובה של עיר כשהוא נישא בידי האדמו"ר, כשבתהלוכה נוטלים חלק לכבודה של תורה מאות רבות של תושבי אשדוד החרדית בכלל וחסידי פיטסבורג בפרט.

 

הכנסת ס"ת בפיטסבורג צילום: יהושע פרוכטר

שעה ארוכה נמשכה התהלוכה כשהיא עוברת ברחובות רבים ובצירים מרכזים ברובעים ו' וג' כאשר הסדרנים מפלסים דרך להמונים ושומרת על כבוד התורה בסדר מופתי, כשאלפי המשתתפים רוקדים ומפזזים ברחובה של עיר לכבודה של תורה במעמד אדיר שלא נראה כמותו שנים רבות בעיר אשדוד.

מעמד התהלוכה אשר עבר ברחובות בהם מתגוררים אנשים שאינם נמנים על שומרי התורה והמצווה עורר קידוש ה' גדול, למראה המחזה הנהדר והמיוחד של האלפים מפזזים של כבוד התורה בתהלוכה רבת רושם, שאופיינה גם בגדרי הצניעות כשמאחור משתרכים מאות רבות של נשים ילדיהם וטפם שיצאו מבתיהם ליטול חלק בשמחתה של תורה.
עם הגיעה התהלוכה להיכל בית המדרש החלו מעגלי ריקודים ענקיים לכבודה של תורה במשך שעה ארוכה. רגעים מרגשים נרשמו כשכ"ק האדמו"ר קד במשך זמן ממושך יחד עם הילדים היתומים, בניו של הרב ינקוביץ ז"ל כשעין לא נותרה יבשה.

בהגיע העת הוכנס ספר התורה להיכל ארון הקודש לקול שירה אדירה של "שאו שערים ויבוא מלך הכבוד" ו"ה' הוא האלוקים". באמירת "לדוד מזמור" כובד הרה"צ ר' יוסף לייפער רב דחסידי פיטסבורג בבני ברק והרה"צ רבי יעקב הגר חדב"נ ומנהל רוחני בישיבת ויז'ניץ אשדוד. לאחר מכן התקיימה תפילת מעריב ברוב עם.

לאחריה נערכה סעודת המצווה לכבודה ולגומרה של תורה, בהשתתפות ידידים ובני המשפחה הקרובה ובראשות האדמו"ר מפיטסבורג שאף נשא דברים נלהבים לכבוד המעמד.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום