ההר שלא נגמר: כך תתמודדו עם הכביסה בבית באופן שיהפוך את המשימה לנעימה וקלה הרבה יותר

מרגישה שאת לא משתלטת על כמויות הכביסה שיש לך לכבס, לתלות, לקפל ולהחזיר למקום בכל יום? מסתבר שזהו האתגר של רוב הבתים עם משפחות ברוכות ילדים! שירה מנדרציזקי מביאה לנו אוצר של ממש: כללי ארגון חשובים ליישום שמעניקים לך את השליטה על כמויות הכביסה, והפיכת המשימה לאפשרית ומתוחזקת

שירה מנרזיצקי | קול כבודה 18.6.2024 | 16:51

כביסות | צילום: שאטרסטוק

אין אמא בעולם (בפרט בציבור שלנו…) שלא מתמודדת עם נושא הכביסות.

לכל אחת יש הרגלים שונים והתנהלות שונה בנושא הזה, אבל מה שמשותף אצל רובינו, זה שהכביסות יוצרות בלאגן, כאב ראש, לופ שלא נגמר, ונותן לנו הרגשה של חוסר תפקוד מסויים בניהול הבית

ואת הדבר הזה אנו חייבות לשנות.

א. מהסיבה שחבל על האנרגיות שהולכות לנו על כל הדבר הזה. יש אפשרות לחיות אחרת.

ב. לא מגיע לנו לסבול ככה. אנחנו מלכות. אנו עושות תפקיד חשוב לא פחות מרב שמזכה את הרבים.

לכל אמא, רעיה, לכל אישה יש תפקיד חשוב פה בעולם שה’ נתן לה ואנו צריכות להכניס את זה טוב לראש – מטלות הבית, הן חלק מהתפקיד שה’ נתן לנו. כשאנו מבצעות את התפקיד שלנו, זה ממש לא מובן מאיליו!

אז בואו נעשה את תפקידינו כמו שצריך. עם אנרגיות טובות. עם כוונת מחשבה לעשייה שלנו. שנצא עם סיפוק של חוויית הצלחה, של מילוי תפקידינו בצורה מופלאה בעז”ה.

אז איך הכי נכון להתנהל עם הכביסות שלנו בכדי שלא נרגיש משועבדים, וכיצד נקל מעלינו באופן משמעותי עד כמה שניתן בחלק החשוב הזה בתפקידינו?

אתחיל ואומר, שהבסיס להקלה באופן משמעותי בכמויות הכביסה, זהו נושא של מיון הבגדים. עלינו למיין את בגדינו לפחות פעמיים בשנה (בד"כ במעברי עונות חורף-קיץ ולהיפך) כיוון שהמון פריטים לא באמת שימושיים ורק גורמים לעומס מטורף, לכמויות של כביסה גדולות יותר, לבגדים שמתגלגלים לסל הכביסה למרות שלא השתמשו בהם וכן הלאה…

בכדי לבצע מיון באופן נכון ומדויק, יש כתבה בה הרחבתי על נושא זה. ממליצה בחום לקרוא בעיון וליישם, כיוון שזה משנה חיים ממש.

לאחר שביצענו מיון, ונשארנו עם הבגדים השימושיים והטובים עבורנו, אפשר להמשיך.

בכדי שנוכל להפעיל את מכונות הכביסה כמה שיותר בקלות, נתייחס רגע לאחסון הכביסה המלוכלכת שלנו. בד"כ אנו מחלקות את הכביסה ל6 סוגים:

שחור, צבעוני בהיר, צבעוני כהה, לבן הרתחה, מצעים ומגבות, כביסה עדינה.

ז"א, שעלינו לאחסן את הכביסה המלוכלכת בצורה ממוינת כמה שאפשר. המינימלי הרצוי הינו – 3: לשחור, לצבעוני וללבן.

מספר סלי הכביסה המקסימלי הרצוי הינו – 6. כמו שפירטתי קודם, כאשר 3 מתוכם יכולים להיות סלים קטנים/נמוכים יותר (עבור העדין, הצבעוני כהה והצבעוני בהיר).

ממליצה מאד להשתמש בסלי כביסה הממוקמים אחד מעל השני, כיוון שכך אנו חוסכים במקום שהוא מצרך יקר בבתינו הקטנים.. ויתרון נוסף – פחות להתכופף, שזה גם דבר חשוב ומקל בצורה משמעותית את הקושי.

כעת, נתייחס לאתגר הכביסות בהתאם לימות השבוע, במטרה להגיע לשבת עם כמה שפחות מטלות בנושא זה, כי יש כ"כ הרבה מטלות אחרות הקשורות לשבת שהן קריטיות, אז למה שלא נוריד מעמסות שאפשר לבצע במהלך ימות השבוע ובלי לדחות לסוף..

והכלל הוא כזה: עלינו להפעיל כמה שיותר מכונות כביסה בין מוצש"ק ליום רביעי.

מדוע? בכדי שנגיע לסופ"ש עם כמה שיותר בגדים נקיים.

את מטלת קיפול הכביסה, יש לחלק בד"כ ל2 פעמות בשבוע (כמות הפעימות בהתאם לכמות הבגדים שיש לכל אחד) בד"כ ממליצה לבצע את מטלת הקיפול בימי שני וחמישי. וכמובן מיד לאחר הקיפול, להחזיר לארונות. בכדי שהקיפול לא יהרס…

ואחרונה חביבה – מטלת הגיהוץ, יש לבצע אותה פעם אחת בשבוע באופן מרוכז. ממליצה על יום רביעי, כיוון שאז רוב הכביסה מכובסת ויבשה. וגם אם לא הכל יבש, הבגדים יתייבשו תוך כדי גיהוץ.. ומצד שני המטלה נעשית בלי לחץ של סופ"ש.

ביום שישי, ממליצה לעשות כל השתדלות לא להתעסק עם כביסות. אלא רק בהפעלת מכונות ותלייתן לייבוש במהלך השבת.

ברגע שהגענו ליום רביעי עם סלי כביסה יחסית מרוקנים, יהיה לנו הרבה יותר קל ורגוע להתחיל בעבודות ההכנה לקראת שבת המלכה בעז"ה.

דבר אחרון וסופר חשוב! את הכביסה הנקייה נאחסן במקום ייעודי. אני ממליצה ממש להשתמש בכמה סלי כביסה פשוטים ונוחים, בהם ינוחו הבגדים (בצורה ממוינת בהתאם למכונות שהפעלנו, כדי שבמידה ונצטרך בגד שטרם קופל, נוכל למצוא יחסית בקלות) עד שנתפנה לטפל בהם.

את סלי הכביסה נניח במקום שלא יפריע בהתנהלות היומיומית שלנו. זה יכול להיות באחד החדרים שפחות בשימוש כמו חדר אורחים, אם יש חדר כביסה או שיש מקום להניח ליד מכונות הכביסה, עוד יוותר טוב. העיקר שלא לשים במיקום שיפריע לנו בעין… ובטח לא על הספה או בסלון…

בתקווה ובתפילה לשבת ומנוחה לחיי עולמים. ושנזכה למלא את תפקידנו בצורה הטובה והמספקת ביותר 

שמחה להועיל.

שלכן,

שירה מנדרזיצקי

קול כבודה

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום