רמטכ"ל ארה"ב: "נתקשה לסייע לישראל להתגונן מחיזבאללה"

רמטכ"ל צבא ארצות הברית צ'ארלס בראון, מזהיר כי מתקפה ישראלית על ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון עלולה להתרחב לעימות רחב יותר, גם מול איראן, במיוחד אם חיזבאללה יחוש שנשקפת סכנה לקיומו

יענקי פרבר | מדיני 24.6.2024 | 10:00

טילים מוכנים לשיגור. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

רמטכ"ל צבא ארה"ב צ'ארלס בראון אמר כי "ארצות הברית תתקשה לסייע לישראל בהגנה במקרה של מלחמה כוללת עם חיזבאללה, כפי שעזרה במתקפת האיראנית באפריל". לדברי הגנרל הבכיר "קשה ליירט את הרקטות קצרות הטווח שחיזבאללה יורה לעבר גבולה הצפוני של ישראל".

בראון הוסיף כי כי טהראן תומכת בחמאס, אך תיתן גיבוי גדול יותר לחיזבאללה "במיוחד אם ירגישו שחיזבאללה יהיה מאוים באופן משמעותי".

גורמים ישראליים איימו במתקפה צבאית בלבנון כדי לדחוק את חיזבאללה הרחק מהגבול. רק לפני ימים אחדים, צה"ל הודיע כי הוא אושרו תוכניות למתקפה בלבנון, ארה"ב פועלת למנוע מהמצב להתגלגל למלחמה מלאה.

 

תקיפה ישראלית בלבנון צילום: דובר צה"ל

בתוך כך מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון.

כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת הכוננות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום